A demarat săpătura tunelului către Aeroportul Otopeni
Primul TBM (Tunnel Boring Machine) a început să foreze la viitoarea staţie de metrou Tokyo, iar ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunţat că, în jurul anilor 2027 – 2028, linia de metrou M6, ce va conecta staţia 1 Mai cu Aeroportul Henri Coandă, va fi funcțională.
Grindeanu a declarat, miercuri, că acest tronson va avea aproape 15 kilometri, incluzând 6,6 km de la staţia Tokyo până la Aeroport. Pe acest tronson vor fi şase staţii, iar pe întreg parcursul lucrărilor, se vor utiliza patru TBM-uri, două pe fiecare secţiune.
Ministrul a subliniat că proiectul Magistralei 6 există din anii ’90, fiind iniţiat în timpul mandatului preşedintelui Emil Constantinescu. La finalul anului 2021, proiectul fusese blocat de fostul ministru Cătălin Drulă, care a argumentat că linia de metrou nu este rentabilă.
Grindeanu a evidenţiat importanţa reluării acestui proiect, menţionând întâlnirile cu ambasadorul Japoniei pentru continuarea finanţării prin JICA. De asemenea, a afirmat că, după finalizarea M6, intenţionează să transfere compania Metrorex către Primăria Generală, împreună cu subvenţiile necesare, pentru a asigura un sistem integrat de transport în Bucureşti.
Ministrul a concluzionat că este esenţial ca toate aspectele legate de transportul public din capitală să fie gestionate unitar, subliniind că acest proiect este o prioritate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România.
