Primul tren va străbate tunelul Bătuţa după 4 ani și jumătate de așteptare
Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, miercuri seară, că, în câteva săptămâni, primul tren va trece prin tunelul Bătuţa, după o întârziere de 4 ani şi jumătate. Această realizare vine după 7 ani şi jumătate de contract, care stipula inițial 3 ani de execuţie.
„În câteva săptămâni ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa (Bata). În sfârşit, vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de aproximativ 13 kilometri dintre Bârzava şi Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul dintre cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria şi KM 614”, a transmis Asociaţia Pro Infrastructură.
Specialiştii subliniază că, inițial, circulația se va desfășura cu viteză redusă în zonă. „Nu vă ţineţi strâns pălăria, totuşi: la început se va merge încet, mai ales pe poduri. Aşa s-a întâmplat în zona Conop, unde CFR SA a confirmat că viteza va creşte de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică, realizată doar prin circulaţia trenurilor”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.
Conform acestora, în caietul de sarcini este stipulată o reglementare care precizează că stabilizarea dinamică pe podurile peste Mureş nu poate fi realizată cu utilaj specializat, ci doar prin circulaţie. „CFR SA estima în august 2024 că la Conop viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă în aprilie 2025, după efectuarea tuturor testelor la instalaţia de semnalizare şi punerea acesteia în funcţiune. Procedurile similare vor împinge cel mai devreme în 2026 atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe toată distanţa dintre Bârzava şi Vărădia”, au mai adăugat reprezentanţii Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, recepţia, inclusiv a sistemului de semnalizare/centralizare ERTMS, va mai dura, estimându-se o întârziere de aproximativ 6 ani. „Sunt înfiorătoare aceste tergiversări ale blocajelor de pe infrastructura feroviară, timp în care călătorii sunt alungaţi de pe calea ferată”, se mai arată în postare.
