Reparații iminente pentru două poduri de pe autostrada A7
În România, podurile sunt supuse reparațiilor chiar și în cazul în care nu au fost utilizate vreodată. Acesta este cazul unuia dintre cele trei poduri construite de muncitorii bulgari pe Autostrada Moldovei, între Mizil și Pietroasele. De câteva zile, echipele de muncitori lucrează la montarea unor plăci din oțel, prinse cu mii de șuruburi, deoarece sudurile de la tablierul metalic al podului au fost executate necorespunzător.
Reparații sunt necesare și pentru un al doilea pod de pe A7. Autoritățile speră ca aceste lucrări să fie finalizate până la jumătatea lunii viitoare, astfel încât întregul lot Mizil-Pietroasele să poată fi dat în circulație. Muncitorii montează plăcile din oțel cu un total de 8.376 de șuruburi, iar greutatea totală a plăcilor depășește 21.000 de kilograme.
Ambele poduri necesită reparații din cauza sudurii defectuoase a tablierului metalic. Aceste pasaje traversează autostrada și, până la finalizarea reparațiilor, deschiderea circulației pentru acest tronson de 28 de kilometri nu este posibilă. De asemenea, lucrări suplimentare sunt necesare la un alt pod din acest sector.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avansat termenul de finalizare până la jumătatea lunii mai, deși acest tronson de autostradă ar fi trebuit să fie finalizat încă din anul precedent. Pe lângă cei 28 de kilometri între Mizil și Pietroasele, se estimează că anul acesta vor fi gata și aproape 14 kilometri de la Pietroasele la Buzău, stadiul lucrărilor fiind de peste 40%.
Ministrul Grindeanu a menționat că constructorul se va ocupa și de descărcarea de pe lotul Buzău-Vadul Pașii, deoarece podul peste râul Buzău, care trebuia să fie finalizat la sfârșitul anului trecut, nu este încă gata. De la Buzău și până la Focșani, circulația pe autostrada A7 se desfășoară neîntrerupt, iar există șanse ca anul acesta să se ajungă până la Adjud, ceea ce ar însemna încă 49 de kilometri din Autostrada Moldovei finalizați în acest an.
Tronsoanele de la Adjud la Bacău și de la Bacău la Pașcani sunt planificate să fie finalizate în 2026.
