Industria auto românească se află în recul față de anul anterior
Industria auto din România a înregistrat o scădere semnificativă în primele luni ale anului, în ciuda producției de modele noi la cele două mari fabrici, Dacia din Mioveni și Ford Otosan din Craiova. În martie, scăderea a fost de aproape 6 procente, iar producția totală a avut o scădere de 5,85% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Dacia a asamblat 27.230 de vehicule, înregistrând o scădere de 4,8%, în timp ce Ford Otosan a produs 23.233 de vehicule, cu o diminuare de 7,42%. La Craiova, volumul de producție a inclus 14.230 unități Puma și 9.003 unități Courier (Transit și Tourneo). În martie, volumul total de vehicule asamblate în cele două fabrici a fost cu peste 2.000 de unități mai mic decât în martie 2024, atingând un total de 50.463 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, conform datelor furnizate de ACAROM.
Dacia a demarat producția modelului Bigster, care este deja livrat către clienți și dealerii din Europa. Ford Otosan a început producția pentru Ford Puma Gen-E și cele două versiuni Courier electrice. Totuși, cererea pentru modelele existente nu se compară cu cea din anul anterior.
În primul trimestru al acestui an, Dacia a produs 75.812 autovehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 15,95% față de aceeași perioadă din 2024. Ford Otosan a realizat o producție de 59.911 autoturisme și vehicule comerciale, cu o scădere de 4,47% comparativ cu anul trecut. Producția pe modele la Ford a inclus 35.042 unități Puma și 24.869 unități Courier.
În total, cele două uzine de autovehicule din România au produs 135.723 de unități în primele trei luni ale anului, înregistrând o scădere de 11,24% față de anul precedent.
