NN Asigurări de Viață înregistrează o scădere semnificativă a profitului net în 2024
NN Asigurări de Viață, lider pe piața de profil, a raportat pentru anul 2024 un profit net de 67,6 milioane de lei, înregistrând o scădere de 33,7% față de anul anterior, când profitul net a fost de 101,94 milioane de lei. Această scădere este atribuită investițiilor majore realizate de companie în procesul de transformare digitală.
Compania a declarat că „scăderea profitului cu 30% reflectă, în mare parte, deciziile asumate ale companiei de a investi în direcții esențiale pentru viitorul operațiunilor noastre și pentru îmbunătățirea experienței oferite clienților”. NN Asigurări de Viață a accelerat transformarea digitală în ultimii doi ani, alocând anual milioane de euro pentru proiecte menite să întărească infrastructura tehnologică și să optimizeze interacțiunile cu clienții.
Investițiile companiei au fost concentrate pe implementarea unor sisteme de bază noi, atât pentru clienți, cât și pentru managementul contractelor, prin integrarea unor tehnologii avansate. Aceste investiții permit companiei să răspundă mai rapid și mai eficient solicitărilor clienților, oferind soluții digitale care rezolvă problemele în timp real și asigură o experiență fluidă, personalizată.
În 2024, NN Asigurări a lansat Premium Care Abroad, o asigurare de sănătate cu acoperire extinsă, care include diagnosticarea, planul personalizat de tratament și medicină de înaltă precizie în străinătate, precum și îngrijiri necesare după întoarcerea în România.
Compania a subscris prime de aproape 1,15 miliarde de lei în 2024, în creștere cu 12,7% față de anul anterior. Performanța de subscriere a fost pozitivă, cu creșteri atât ale primelor brute subscrise, cât și ale cheltuielilor administrative, în special ale celor de achiziție și gestionare a daunelor. Daunele brute înregistrate au fost cu 8% mai mari decât cele din anul precedent, în principal datorită creșterii portofoliului de asigurări de sănătate.
Cheltuielile cu daunele legate de ambulatoriu/prevenție au fost la nivel așteptat, comportamentul clientului revenind la cel anterior pandemiei. Structura portofoliului pe tipuri de asigurări este comparabilă cu cea din anul precedent, fiind observate creșteri în ponderea primelor brute subscrise din asigurări de sănătate și cheltuieli medicale.
Cota de piață a NN Asigurări de Viață s-a situat la 32,15% la finele anului 2024, în scădere de la 34,37% în 2023. Compania, parte a grupului olandez NN, a început activitatea pe piața din România în ianuarie 1997 și a obținut profit pentru prima dată în 2005.
