16 decembrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Economic

Întrebarea Viitorului: Se Aproape Deznodământul pentru Companiile Aeriene Low-Cost?

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 26/08/2025 18:47
Radu Bălescu
Distribuie
analiza companiile aeriene low cost sfarsitul modelului castigator 68add6f559b04
Distribuie

Întrebarea Viitorului: Se Aproape Deznodământul pentru Companiile Aeriene Low-Cost?

Wizz Air se retrage de pe piața din Golful Persic, iar compania islandeză Play Airlines abandonează piața transatlantică pentru a se concentra pe anumite destinații de pe litoralul european. Norse Atlantic Airways, din Norvegia, împrumută din ce în ce mai mult aeronavele sale altor companii aeriene.

După mai bine de o jumătate de secol, Southwest Airlines, o companie istorică, renunță la alocarea aleatorie (și gratuită) a locurilor. IndiGo, o companie indiană aflată în creștere rapidă, se extinde la zboruri intercontinentale și adaugă o clasă „premium”. Compania aeriană americană Spirit trage un semnal de alarmă cu privire la riscurile legate de lichiditate din lunile următoare.

Un an de cotitură

2025 pare a fi un an de cotitură pentru modelul (ultra) low-cost în transportul aerian. Marile companii aeriene, precum Ryanair și easyJet, își confirmă soliditatea, însă multe altele se confruntă cu dificultăți și încearcă să se relanseze. Scott Kirby, CEO al United Airlines, a declarat că „modelul low-cost este mort”, accentuând că aceasta este o abordare teribilă care nu mai funcționează.

Kirby a criticat modelul low-cost, spunând că se bazează pe strategii de înșelare a clienților prin taxe suplimentare neașteptate. El a subliniat că transportatorii low-cost au crescut suficient încât să aibă nevoie de clienți fideli, pe care nu îi au.

Lanțul trofic al industriei

Ed Bastian, CEO al Delta Air Lines, a declarat, de asemenea, că modelul low-cost este mort, subliniind că companiile aeriene care nu pot atinge pragul de rentabilitate nu vor putea continua să funcționeze pe baza actualelor modele de afaceri.

Experții afirmă că transportatorii tradiționali pun presiune asupra companiilor aeriene low-cost. Pe rutele în care concurează direct cu transportatorii simpli, aceștia și-au egalat tarifele, reducându-și facilitățile incluse anterior.

O prezență în creștere

Modelul low-cost trece printr-o fază de tranziție. Conform datelor companiei specializate Cirium, în 2024, unul din trei locuri pe zborurile la nivel mondial era oferit de companiile aeriene low-cost. Patru dintre primele zece mari companii aeriene din lume sunt low-cost, iar din 2019, acestea și-au mărit cota globală de ofertă cu 13%.

Schimbarea modelului

Financiar, situația pentru companiile aeriene low-cost nu este favorabilă. Southwest a fost constrânsă să își revizuiască modelul de afaceri sub presiunea investitorilor, introducând taxe pentru servicii care erau gratuite anterior. Compania Play a întrerupt cursele transatlantice pentru a se restructura, înregistrând pierderi de 42,1 milioane de dolari în primele șase luni ale anului.

Wizz Air s-a retras din Abu Dhabi după ce nu a reușit să genereze profituri, reducându-și comenzile de Airbus A321XLR și concentrându-se pe piețele din Europa de Est.

Spirit și riscurile de lichiditate

În Statele Unite, Southwest a raportat o scădere a profitului operațional, iar Spirit Airlines a avertizat asupra „riscurilor de lichiditate”. Spirit a declarat că rezultatele nu se îmbunătățesc suficient de rapid, luând în considerare vânzarea de aeronave pentru a strânge numerar. Compania va concedia 270 de piloți și va retrograda alți 140.

Fitzgerald a avertizat că falimentul Spirit va duce la creșterea tarifelor medii, iar consumatorii vor plăti mai mult pentru bilete.

În concluzie, industria aeriană low-cost se confruntă cu provocări semnificative, iar viitorul acestui model de afaceri rămâne incert.

Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent zeci de mii de bancnote false valorand peste 4 milioane de euro au fost descoperite in judetul vrancea 68add57557ee2 Captură impresionantă în Vrancea: peste 4 milioane de euro în bancnote contrafăcute descoperite!
Articolul următor video exclusiv florin raducioiu si golul care a ridicat tribunele de pe boleyn ground in picioare 68add75780535 Florin Răducioiu și momentul magic ce a electrizat Boleyn Ground-ul!
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Primăria Constanța admite necesitatea reformelor la CT BUS, dar consideră că protestul este nevalid!

Primăria Constanța admite necesitatea reformelor la CT BUS, dar consideră protestul nevalid Reprezentanții Primăriei Constanța…

16/12/2025

Rusia pune capăt accesului la YouTube: Deciziile Parlamentului și rațiunile din spatele acestei măsuri drastice

Rusia blochează accesul la YouTube În Rusia, YouTube va fi complet blocat în următoarele șase…

16/12/2025

36 de ani de la Revoluția din 1989: Timișorenii au răsunat „Jos Ceaușescu” pe 16 decembrie!

36 de ani de la Revoluția din 1989: Timișorenii au răsunat „Jos Ceaușescu” pe 16…

16/12/2025

Primarul din Ovidiu își exprimă deschis opinia despre transportul metropolitan: motivele pentru care CT Bus nu va extinde rutele în localitățile învecinate

Primarul din Ovidiu își exprimă deschis opinia despre transportul metropolitan Transportul metropolitan care ar urma…

16/12/2025

Eurostat: România se mândrește cu una dintre cele mai reduse rate de abandon școlar din Uniunea Europeană – doar 1,5% dintre tineri au ales să părăsească studiile.

România, printre cele mai mici rate de abandon școlar din Uniunea Europeană România se află…

16/12/2025

S-ar putea să vă placă și

indicele robor la 6 luni scade 68a432f532038
Economic

ROBOR la 6 luni în cădere liberă!

Moderator Radu Bălescu
ceo ul nvidia aceasta este decada robotilor si a vehiculelor autonome 684bfe643a71d
Economic

Directorul Nvidia: Epoca roboților și a mașinilor autonome a început!

Moderator Radu Bălescu
pana de curent in sud estul frantei festivalul de la cannes nu a fost afectat 683296dfc308f
Economic

Blackout în sud-estul Franței: Festivalul de la Cannes își păstrează strălucirea!

Moderator Radu Bălescu
nicusor dan cu ursula von der leyen pe fregata regele ferdinand foto 68b5b56269e2a
Economic

Nicușor Dan și Ursula von der Leyen: Întâlnire pe fregata Regele Ferdinand

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?