Portugalia investește 30 de milioane de euro în VW pentru a stimula fabricarea unei mașini electrice de viitor
Statul portughez a semnat un acord cu Volkswagen pentru a asigura uzinei din apropiere de Lisabona contractul de producție a viitorului model electric ID.Every1. Constructorii auto caută cele mai ieftine locații din Europa pentru a produce viitoarele modele electrice, în încercarea de a concura cu producătorii chinezi. Dacă Renault Group a ales Slovenia pentru fabricarea noilor Twingo și Dacia Spring, Volkswagen a optat pentru Portugalia, datorită sprijinului financiar substanțial oferit de stat.
Ministrul Economiei al Portugaliei, Castro Almeida, a declarat că decizia de a produce modelul 100% electric în Portugalia este o „declarație strategică de încredere în țara noastră”. Anunțul oficial a fost făcut la un eveniment la care a participat și președintele Portugaliei, Marcelo Rebelo de Sousa. Proiectul VW ID.Every1 va genera un nou nume pentru modelul de serie, care ar putea fi denumit ID.Up.
Producția noului model electric va începe în 2027, cu un an înainte de începerea asamblării modelului accesibil ID.2all, care ar putea fi denumit ID.Polo. Volkswagen a decis să nu fabrice mașina în Germania din cauza costurilor ridicate cu salariile și producția, care ar face imposibilă menținerea unui preț competitiv sub 20.000 de euro.
Guvernul portughez a acordat o sumă de 30 de milioane de euro pentru ca Volkswagen să modernizeze liniile de fabricație și să mențină aproximativ 5.000 de angajați. Volkswagen este unul dintre cei mai mari exportatori din Portugalia, exportând anul trecut peste 200.000 de vehicule din fabrica portugheză. În prezent, fabrica Autoeuropa de lângă Lisabona produce SUV-ul T-Roc, care va trece la o nouă generație, asigurând activitatea uzinei pentru următorii șapte – opt ani.
Cel mai accesibil model electric VW va fi echipat cu un motor electric de nouă generație de 70 kW (95 CP), având patru locuri și un portbagaj de 305 litri. Modelul va fi construit pe o nouă platformă derivată din MEB, având o arhitectură software care va permite actualizări over-the-air pe parcursul întregii sale vieți.
România, deși dispune de salarii printre cele mai mici din Europa și are o fabrică de automobile care produce mașini electrice (Ford Otosan Craiova), nu va beneficia în curând de producția unui vehicul complet electric. Producătorii auto au preferat țări cu infrastructură mai dezvoltată, iar uzina de la Mioveni nu este pregătită pentru producția de mașini electrice, motiv pentru care Renault a ales Slovenia pentru viitoarea generație Dacia Spring.
