Creșterea gătitului acasă și livrării de mese în Europa
Potrivit unor date recente, volumul vânzărilor cu amănuntul de produse alimentare, ajustat în funcție de inflație, a crescut cu +1,5% în zona euro între ianuarie și mai a acestui an. În contrast, vânzările în baruri și restaurante au scăzut cu -0,3%. Aceste cifre sugerează o redresare mai rapidă a vânzărilor din supermarketuri comparativ cu cele din restaurante, în special pentru mesele obișnuite din timpul săptămânii, conform analistului Maria Castroviejo de la Rabobank.
Popularitatea mâncărurilor gata preparate, a sandvișurilor și a salatelor a crescut semnificativ, reflectând tendința consumatorilor de a se întoarce la gătitul acasă sau de a comanda mese livrate, un comportament influențat de restricțiile impuse în timpul pandemiei de Covid-19.
Serviciile de livrare de mâncare au înregistrat vânzări record, chiar dacă au întâmpinat dificultăți odată cu ridicarea restricțiilor. Delivery Hero, compania care deține Glovo și Foodpanda, a subliniat că consumatorii aleg să iasă mai puțin în restaurante în perioadele de dificultăți economice, optând pentru comenzi de mâncare ca alternativă mai accesibilă.
Un sondaj realizat de Hellofresh a relevat că 40% dintre cei cinci mii de respondenți americani au comandat mai multe kituri de preparare a mâncării în ultimele 12 luni. De asemenea, 93% dintre respondenți se așteaptă să gătească la fel de mult sau mai mult în anul următor. Printre cei care intenționează să gătească mai mult acasă, peste trei sferturi au declarat că economia este un factor important în această decizie.
De asemenea, mersul la magazinele alimentare a depășit constant vizitele la restaurante și baruri în SUA. Datele de la Placer.ai arată că deplasările la magazinele alimentare au crescut cu +1,3% în iunie față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce vizitele la restaurante au scăzut cu -0,4%.
