Dacia are companie: Leapmotor își dezvăluie noul model la Munchen, rival pentru VW Golf/ID.3!
Concurența în segmentul hatchback-urilor compacte se intensifică, mai ales după retragerea lui Ford Focus și Renault Megane. Dacia a anunțat că va lansa un nou model, iar chinezii de la Leapmotor sunt pregătiți să intre pe această piață la finalul anului, concentrându-se pe propulsia electrică.
Leapmotor va prezenta la Munchen modelul B05, un hatchback compact derivat din sedanul B01, care a fost dezvăluit anul acesta la Shanghai. B05 va fi o mașină electrică, cu vânzări programate să înceapă în 2026, având ca rivali modele europene bine cunoscute, cum ar fi VW ID.3, Opel Astra Electric sau Peugeot E-308, dar și competitori chinezi precum MG4.
În prezent, Leapmotor comercializează în Europa doar SUV-uri, precum modelul B10, aflat în proces de lansare, și C10, care dispune de o versiune cu range-extender. Compania mai oferă și un model de oraș, T03, care este cel mai vândut din gama europeană.
Planurile Leapmotor pentru Europa includ și alte două modele de dimensiuni mai mici: A10, în segmentul subcompact, și A05, care va avea o motorizare hibridă, concurând astfel cu modelele pe combustie și hibride din Europa, inclusiv cu viitorul model C-Neo de la Dacia.
Deși reprezentanții Leapmotor nu au oferit detalii precise despre noul model B05, prin analogie cu B01, care are o lungime de 4,77 metri și motoare similare cu B10 și C10, se estimează că B05 va avea o lungime de maxim 4,50 metri. Designul sedanului B01 urmează multe elemente stilistice ale SUV-urilor compacte.
Atât B05, cât și A05 sunt dezvoltate pe platforma Leap 3.5, folosită și pentru celelalte modele ale companiei, bazată pe componente și software proprii. Sedanul B01 dispune de trei opțiuni de baterii, cu autonomii de 430 km, 550 km și 650 km. Prețul în China pentru sedanul B01 se află în segmentul de 21.000 de dolari.
Leapmotor, una dintre mărcile chinezești de automobile care a început să atragă atenția în Europa, beneficiază de suportul Stellantis, care deține 20% din companie și 50% din Leapmotor International, divizia de distribuție a modelelor Leapmotor în Europa. În primele șase luni ale acestui an, Leapmotor a vândut peste 8.300 de vehicule, modelul T03 fiind cel mai popular, cu aproape 5.900 de unități comercializate.
Compania a anunțat recent primul său semestru profitabil, la zece ani de la lansare și șase ani după debutul primului model. Deși prețurile modelelor Leapmotor nu sunt cele mai mici, acestea reușesc să atragă clienți datorită încrederii mai ridicate pe care o oferă asocierea cu Stellantis.
Modelul B05 nu va fi produs în Europa în anii următori, deși compania a confirmat planurile de a construi propria uzină, primele modele care vor intra pe liniile de fabricație fiind SUV-urile, care oferă un profit mai mare și sunt mai populare.
