Ford Otosan Craiova stabilește un nou standard în producție
Liniile de asamblare ale uzinei Ford Otosan din România au atins în luna august un nou record de producție pentru anul 2025, devenind totodată al doilea cel mai mare volum de mașini fabricate, după cel din octombrie 2024. Cele trei modele Ford fabricate la Craiova au înregistrat creșteri considerabile în luna august, datorită cererii ridicate din Europa și comenzilor mari ale dealerilor, în pregătirea pentru startul (amânat) al Programului Rabla.
Ford Puma a fost fabricat în 17.773 de exemplare, cu 2,88% mai multe decât în aceeași lună a anului anterior. Ambele versiuni Courier, Transit și Tourneo au avut o producție de 9.397 de unități, înregistrând o creștere de aproape 15% față de anul trecut. Astfel, producția totală a atins 27.170 de vehicule, cu doar 500 de unități mai puțin decât recordul absolut al fabricii, stabilit în luna octombrie a anului trecut.
În primele șapte luni ale anului, Ford a produs la Craiova 154.180 de vehicule, având o creștere de 4,26% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Această creștere a fost susținută în special de modelele Courier, care au înregistrat un volum total de 56.912 unități, crescând cu 17,26% față de anul precedent. Deși Ford Puma a avut rezultate bune în ultimele luni, producția sa în acest an este cu 2,1% mai mică decât în 2024, ajungând la 97.268 de vehicule, din cauza ritmului lent de producție din primele luni ale anului.
Uzina din Craiova a produs în intervalul ianuarie – iulie cu aproximativ 2.000 de mașini Puma mai puțin decât în 2024, în ciuda introducerii versiunii electrice, Gen-E, pe liniile de fabricație. Evoluția uzinei Ford Otosan a fost, însă, puternic afectată de amânarea și suspendarea Programului Rabla, ceea ce a generat un impact semnificativ și asupra fabricii Dacia din Mioveni.
