Povestea unui traseu feroviar închis: Așteptarea de 19 ani pentru reluarea călătoriilor după un an de funcționare
După doar un an de la redeschiderea căii ferate dintre București și Giurgiu, călătorii ar putea rămâne din nou fără tren. Această linie a fost închisă timp de 19 ani, în urma prăbușirii podului de la Grădiștea. În prezent, întregul traseu urmează să fie modernizat, ceea ce ar putea duce la blocarea traficului.
Traficul feroviar dintre București și Giurgiu a fost întrerupt după prăbușirea podului de la Grădiștea. După redeschiderea traficului feroviar, CFR a promis circulația a șapte trenuri pe zi spre Capitală sau spre Giurgiu. Totuși, în prezent, circulă doar trei garnituri în fiecare direcție. Deși condițiile trenului actual sunt considerate bune, viteza de circulație este redusă, variind între 60-70 km/h, cu o medie de 40 km/h.
După finalizarea modernizării căii ferate, constructorii estimează că trenurile vor putea circula cu viteze de peste 150 km/h. Actualul contract, în valoare de peste 2 miliarde de lei, prevede electrificarea întregului traseu, precum și înlocuirea șinelor de tren vechi de 150 de ani, lăsate în paragină timp de aproape două decenii.
Conform CFR S.A., lucrările vor fi desfășurate în două etape: șase luni pentru proiectare și doi ani și jumătate pentru modernizarea efectivă a căii ferate. Constructorii vor încerca să minimizeze suspendarea traficului pe perioade lungi. În cazul în care acest traseu va fi blocat, între București și Giurgiu va mai circula un singur tren pe zi, care va ocoli prin Videle, ceea ce va face ca traseul să fie cu 20 km mai lung. Chiar dacă timpul de parcurs rămâne același, de 2 ore și jumătate, prețul biletului va crește la 50 de lei, față de 20 de lei cât este în prezent pe acest traseu.
