Căderea profitului net semestrial al Digi: o scădere de cinci ori, după raportarea unei pierderi în T2
Compania Digi Communications a obținut în primul semestru un câștig pretaxare EBITDA de 369,5 milioane euro, cu 10,86% mai mare decât cel de 333,3 milioane euro din exercițiul financiar precedent. Veniturile totale ale Digi în primele 6 luni au fost de 1,07 miliarde euro, în creștere cu 17,28% față de 918,10 milioane euro din perioada similară a anului trecut.
Performanța companiei s-a realizat în contextul unui avans de 16,82% pe segmentul serviciilor fixe, la 543,1 milioane euro, de la 464,9 milioane euro, și a unei majorări cu 17,24% a veniturilor din serviciile mobile, la 442,6 milioane euro, de la 377,5 milioane euro. Digi a realizat anul trecut investiții semnificative pentru divizia din Spania, unde veniturile au crescut cu 20,56%, ajungând la 445,0 milioane euro, comparativ cu 369,1 milioane euro de la S1 2024. În România, dinamica afacerilor a fost de +8,73%, la 581,5 milioane euro, de la 534,8 milioane euro.
Cheltuielile din activități operaționale au crescut cu 7,34%, la 305,4 milioane euro, de la 284,5 milioane euro. În acest context, profitul net a scăzut cu 81,03%, ajungând la 10,3 milioane euro, comparativ cu 54,3 milioane euro. Acest rezultat este marcat de o pierdere raportată în T2.
Digi avea la 30 iunie datorii totale consolidate de 2,86 miliarde euro, cu 9,16% mai mari decât cele de 2,62 miliarde euro la sfârșitul anului trecut. Activele totale au crescut cu 5,70%, la 4,08 miliarde euro, de la 3,86 miliarde euro.
Digi Communications, înregistrată în jurisdicție olandeză, s-a listat la Bursa de Valori București în primăvara anului 2017, având o capitalizare bursieră de 8,63 miliarde lei (1,70 miliarde euro) la ultimul preț de închidere de 86,30 lei/acțiune.
