Atenție! Crește numărul tentativelor de înșelăciune telefonică.
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenţia asupra creșterii tentativelor de fraudă prin telefon, cunoscută sub denumirea de vishing. Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai convingători, pretinzând că sunt reprezentanți de la bănci, Poliție sau alte instituții, cu scopul de a câștiga încrederea victimelor.
Aceste tentative sunt adesea însoțite de activarea unui sentiment de urgență și frică, menit să manipuleze persoanele și să le determine să ofere date sensibile sau să transfere sume de bani în conturi controlate de infractori. DNSC subliniază importanța precauției: nu trebuie să oferiți niciodată date confidenţiale prin telefon.
Instituțiile legitime nu vor solicita niciodată date de autentificare sau coduri de securitate, cum ar fi codul CVV de pe carduri. De asemenea, nu trebuie să transferați bani la cererea urgentă a unei persoane necunoscute, indiferent de cât de oficială ar părea solicitarea. Băncile nu cer niciodată mutarea banilor într-un „cont securizat”.
Dacă aveți suspiciuni legate de un apel, este recomandat să închideți imediat convorbirea și să contactați banca sau instituția respectivă folosind un număr de telefon oficial găsit pe site-ul acestora.
În cazul în care întâlniți o astfel de tentativă de fraudă, contactați autoritățile competente la numărul 1911.
