Destinul Autostrăzii Techirghiol: Stadiul Actual al Proiectului ce Promite Conexiuni către Sudul Litoralului
Proiectul „Alternativa Techirghiol”, conceput pentru a ajuta șoferii să evite aglomerația de pe DN39, se confruntă cu întârzieri semnificative. Planificat din 2019, acesta a fost amânat de mai multe ori, iar noul termen pentru concretizarea proiectului este 16 septembrie. Dacă nu se va realiza nimic la această dată, există riscul ca planul să fie amânat la nesfârșit și să fie necesară reluarea întregului proces.
Șoseaua, cunoscută sub numele de „alternativa Techirghiol”, va pleca din autostrada A4, de la Cumpăna, și va ajunge în localitatea 23 August, având o lungime de 31 km. Aceasta va permite șoferilor să evite trecerea prin Agigea, Techirghiol, Eforie și Tuzla. Noua autostradă este menită să ofere o alternativă pentru DN39, care leagă orașul Constanța de stațiunile din sudul litoralului, zonă unde circulația se desfășoară cu dificultate, mai ales în sezonul estival, când ambuteiajele devin frecvente.
Deși sunt deja depuse oferte pentru construirea alternativei Techirghiol, desemnarea câștigătorului a fost mutată din luna aprilie în luna septembrie. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a subliniat că semnarea contractului depinde de sursele de finanțare disponibile. Așadar, lipsa fondurilor ar putea împiedica demararea lucrărilor pentru acest drum de mare viteză.
Iulian Soceanu, primarul din Techirghiol, a evidențiat dificultățile actuale de acces în Eforie Nord, situată la doar 3 km distanță, unde timpul de deplasare poate ajunge la o oră sau mai mult în timpul verii. El a exprimat optimism că drumul expres va contribui la rezolvarea acestui trafic intens.
Toate cele 11 oferte depuse pentru construirea autostrăzii vor expira în luna octombrie, ceea ce adaugă un alt nivel de presiune asupra finalizării procesului de selecție și demarării lucrărilor.
