16 decembrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Extern

Motivul pentru care Rusia nu mai poate să fabrice avioane comerciale și impactul asupra zborurilor interne

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 08/08/2025 11:56
Radu Bălescu
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895bb6eb1420
Distribuie

Motivul pentru care Rusia nu mai poate să fabrice avioane comerciale și impactul asupra zborurilor interne

Producătorii ruși au livrat un singur avion comercial în 2025, din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au blocat investițiile și accesul la piese esențiale. Lipsa aeronavelor moderne afectează deja zborurile interne, iar autoritățile sunt forțate să improvizeze soluții.

De la invazia Ucrainei în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componente și avioane străine. Companiile aeriene din Rusia, cu o flotă de peste 700 de aeronave dominată de modele Airbus și Boeing, se bazează acum pe rute complexe și indirecte de import pentru a obține componentele critice. O sursă din industria aviatică rusă a declarat pentru Reuters: „Nu există componente bază, nu există tehnologie, nici facilități de producție sau ingineri. Pentru a crea toate acestea de la zero este nevoie de ani de zile, dacă nu de decenii.”

Provocările geografice ale Rusiei, cea mai mare țară din lume, amplifică dependența de avioanele comerciale pentru transportul de marfă și pasageri. Recent, incidentele majore au subliniat necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. De exemplu, în iulie, un avion din era sovietică, Antonov An-24, construit în 1976, s-a prăbușit, iar toate cele 48 de persoane aflate la bord au decedat. La scurt timp după aceea, Aeroflot a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectorul aviatic se confruntă cu dificultăți în a se autosusține, iar producția fabricilor s-a contractat cu cel mai rapid ritm din martie 2022. Dobânzile ridicate au avut un impact negativ asupra producției auto, au dus la falimente în sectorul cărbunelui, au încetinit exporturile de materii prime și au contribuit la o încetinire a PIB-ului. Dmitry Polevoy, director de investiții la Astra Asset Management, a avertizat că sectorul industrial este aproape de recesiune.

În 2021, Rusia a adăugat 52 de avioane comerciale noi flotei sale, dar de atunci doar 13 aeronave noi au fost adăugate, incluzând 12 Sukhoi Superjets și un Tupolev Tu-214. Guvernul de la Moscova a revizuit constant țintele de producție, reducând obiectivul de livrări de la 171 la 21 de avioane. Lunile recente au adus noi revizuiri, din cauza dobânzilor ridicate care continuă să încetinească producția.

Conglomeratul de stat Rostec, care supraveghează producția avioanelor de pasageri, nu reușește să îndeplinească obiectivele stabilite. Producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 a fost amânată pentru 2026, cu doi ani mai târziu decât era planificat inițial. Modelul MC-21, construit cu componente rusești, este considerat mai greu decât versiunea cu piese din import, ceea ce reduce eficiența și autonomia de zbor, făcându-l mai puțin atractiv pentru companiile aeriene.

În ciuda eforturilor de a dezvolta producția locală, Rusia rămâne dependentă de livrările externe. Datele vamale arată că în 2022 au fost importate componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kârgâzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste componente includ produse de la companii precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, astfel încât mărfurile să ajungă în țară prin terțe părți, fără ca producătorul să fie conștient de aceste exporturi. Honeywell a declarat că nu furnizează echipamente sau componente pentru companiile rusești și lucrează activ pentru a întrerupe orice redirecționare posibilă a produselor sale spre Rusia prin intermediari.

Moscova este nevoită să găsească soluții creative, solicitând companiilor aeriene din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, să efectueze zboruri pe rutele interne din Rusia.

Etichete:aviaticaavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent invatamant dual universitar universitatea ovidius din constanta extinde reteaua de parteneri in consortiul tehno dobrogea 6895bb381bead Universitatea Ovidius din Constanța își lărgește orizonturile prin noi colaborări în cadrul Consorțiului Tehno-Dobrogea pentru învățământul dual universitar.
Articolul următor primarul unei comune din teleorman este anchetat de dna ar fi luat 145 000 de lei mita in schimbul unor contracte 6895bb8808de5 Primarul dintr-o comună teleormăneană, în vizorul DNA pentru o presupusă mită de 145.000 de lei legată de contracte.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Un nou an fără actualizarea PUZ-ului pentru Mamaia: Telegondola își va păstra locul?

Un nou an fără actualizarea PUZ-ului pentru Mamaia: Telegondola își va păstra locul? Primăria Constanța…

16/12/2025

Propunerea UNBR: cum poți scăpa de costurile proceselor prin achiziționarea unei asigurări legale

Propunerea UNBR: cum poți scăpa de costurile proceselor prin achiziționarea unei asigurări legale Românii sunt…

16/12/2025

Licitație pentru hoteluri de trei stele în Eforie Nord și Saturn, organizată de THR Marea Neagră

Licitație pentru hoteluri de trei stele în Eforie Nord și Saturn THR Marea Neagră a…

16/12/2025

Mooz Services, singura companie care va transforma accesibilitatea pietonală în inima Constanței

Mooz Services, singura companie care va transforma accesibilitatea pietonală în inima Constanței Societatea Mooz Services,…

16/12/2025

Zeci de micuți se bucură de antrenamente la inaugurarea clubului de baschet Cruisers Constanța!

Inaugurarea clubului de baschet Cruisers Constanța Zeci de copii s-au bucurat duminică de antrenamentele organizate…

16/12/2025

S-ar putea să vă placă și

analiza lumea musulmana puternica in retorica slaba in actiune organizatia care ar putea schimba cursul crizei din fasia gaza 6898af81cf4e7
Extern

„Lumea musulmană: O retorică impresionantă, dar acțiuni slabe. Organizația capabilă să transforme soarta crizei din Fâșia Gaza”

Moderator Radu Bălescu
aleksandr lukasenko isi indeamna fermierii sa cultive mai multi cartofi pentru a hrani rusia trebuie sa ii ajutam pe fratii nostri 6837320747a77
Extern

Aleksandr Lukașenko își mobilizează agricultorii să crească producția de cartofi pentru a susține Rusia. „E imperativ să ne sprijinim frații!”

Moderator Radu Bălescu
mai informatii false despre asa zisa tentativa de asasinat asupra lui calin georgescu sunt raspandite in mediul online 6823310268f8d
Politică

MAI: Dezinformări privind presupusa tentativă de eliminare a lui Călin Georgescu circulă pe internet

Moderator Radu Bălescu
greta thunberg acuza israelul de tratament dur ar fi tinuta intr o celula infestata cu plosnite cu putina apa sau mancare 68e1632914d22
Extern

Greta Thunberg denunță Israelul pentru condiții inumane: detenție într-o celulă plină de dăunători, cu resurse limitate de apă și hrană.

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?