Toyota investește în viitor: a achiziționat teren pentru noua sa „Fabrica Inovației” și anunță recorduri de producție
Toyota Motor Co. a anunțat construirea unei noi uzine în Japonia pentru a-și acoperi necesarul de producție pentru viitoarele modele. Compania a confirmat achiziția terenului în zona Tokio, în cartierul Teihoucho, și a anunțat data începerii producției.
Toyota își propune o țintă de 3 milioane de vehicule pentru Japonia și, pentru a menține această capacitate, a cumpărat terenul necesar. Noua fabrică, denumită „Fabrica Viitorului”, va utiliza doar tehnologii de ultimă generație și va respecta un nivel ridicat al condițiilor de mediu.
„Toyota va continua să aspire la titlul de lider în fiecare țară și regiune unde operează”, a transmis compania, menționând că va începe discuțiile cu stakeholderii, autoritățile locale și cetățenii din zona în care se află terenul. Uzina ar urma să înceapă producția de autovehicule „la începutul anilor 2030”, iar lista modelelor ce vor fi fabricate acolo va fi stabilită în viitor.
Toyota a anunțat un nou record de producție pentru prima jumătate a anului, cu 4,9 milioane de vehicule produse la nivel global pentru mărcile Toyota și Lexus, înregistrând o creștere de 5,8% comparativ cu anul anterior. Dintre acestea, 1,63 milioane de vehicule au fost asamblate în Japonia, în cele 15 fabrici ale companiei. Restul de 3,27 milioane de vehicule au fost produse în afara Japoniei, stabilind astfel un nou record istoric, cu o creștere de 4,4%.
În total, incluzând Daihatsu și Hino, grupul Toyota a produs 5,52 milioane de vehicule în perioada ianuarie – iunie, cu 8,8% mai multe decât în 2024. Vânzările Toyota și Lexus au atins, de asemenea, un nou nivel record, cu 5,15 milioane de vehicule vândute, avansul față de anul precedent fiind de 5,5%. Dintre acestea, 4,39 milioane de vehicule au fost vândute în afara Japoniei, ceea ce reprezintă un nou record (+4,3% față de 2024).
În Europa, Toyota a produs mai puține vehicule în acest interval, înregistrând o scădere de -7,7%, cu un total de 405.160 de unități. Scăderi au fost observate atât în UE, în Franța, unde se află cea mai mare fabrică din regiune (144.810 unități, -2,6%), cât și în Cehia (115.152 unități, -7,7%), Turcia (96.678 vehicule, -11,1%) și Marea Britanie (48.520 unități, -14,4%). Toyota explică această scădere prin diferențele de zile lucrătoare dintre cei doi ani.
Rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal curent (aprilie – iunie) arată o creștere de 3,5% a veniturilor, ajungând la 12,2 miliarde yeni, dar cu o scădere a profitului operațional de 11% (1,16 miliarde yeni) și a profitului net cu 37% (841,3 miliarde yeni). Compania estimează o scădere și mai mare a rezultatului net pentru finalul anului fiscal, cu peste 44%. Creșterea costurilor, în special din cauza majorării tarifelor din SUA, principalul său piață, a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor financiare, cu estimări de impact de 450 miliarde yeni în trimestrul 1 și 1.400 miliarde yeni până la finalul anului fiscal. Japonia a reușit să negocieze o scădere la 12,5% a tarifelor cu SUA, după ce în intervalul martie – iulie acestea au fost de 25%.
