Froo își extinde rapid prezența în România: un nou magazin la fiecare trei zile!
Retailerul polonez de magazine moderne de proximitate Żabka Group, proprietarul rețelei Froo, a anunțat o majorare de capital pentru magazinele din România, acum de peste 14 milioane euro. Această acțiune a fost efectuată prin aport în numerar și primă de emisiune. Żabka Group a ajuns recent la 100 de magazine în România, deschizând un nou magazin la fiecare trei zile. Magazinele Froo sunt localizate în București, Pitești și Constanța, atât în centrele orașelor, cât și în zone rezidențiale.
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris recent 140 de milioane PLN (32,9 milioane euro) într-o emisiune de 1 miliard PLN a primei obligațiuni legate de sustenabilitate lansată de către Żabka Group. Subscrierea băncii va fi direcționată către finanțarea costurilor operaționale și a cheltuielilor de capital ale Grupului Żabka în Polonia și România. BERD a sprijinit Grupul Żabka atât ca acționar, cât și ca furnizor de finanțare prin datorii din 2017.
Žabka a declarat că își propune să deschidă în România peste 1.000 de magazine anual, cu obiectivul de a dubla vânzările către clienții finali până în 2028. Grupul estimează un potențial total de piață de aproximativ 19.500 de magazine în Polonia și 4.000 de magazine în România, ceea ce oferă oportunități considerabile pentru creșterea viitoare.
Recent, Zabka a alimentat afacerea din România cu aproape 11 milioane de euro, continuând expansiunea rapidă pe piața locală. Aceasta este a doua injecție de capital majoră, după ce au fost investite aproape 20 milioane euro pentru deschiderea de magazine pe piața românească. Magazinele Froo din România sunt create după modelul celor din Polonia, iar Grupul Zabka colaborează cu Exorigo-Upos pentru a deschide mai multe locații, având deja peste 50 de magazine deschise din luna mai 2024.
În Polonia, Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine sub brandul Żabka, având o experiență de peste 26 de ani în domeniu. Pe termen mediu, Zabka dorește să deschidă peste 1.000 de unități pe an în ambele țări. De asemenea, compania ia în considerare introducerea conceptului de magazine autonome Nano pe piața locală, având deja peste 50 de astfel de locații în Polonia.
Froo, parte din grupul Zabka, va continua să se dezvolte în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, avându-l ca Director General pe Radu Trandafir, co-owner al DRIM Daniel Distribuție. În plus, Zabka, parte a CVC Capital Partners, s-a angajat să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon.
Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din România au crescut, în trimestrul al doilea al acestui an, cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior, plasând România pe locul al 5-lea în estul Europei în ceea ce privește creșterea valorică.
