Fornetti România: Provocări financiare în ascensiune și presiuni asupra câștigurilor
În 2024, Fornetti România, producător și distribuitor de produse de patiserie congelate, a înregistrat o cifră de afaceri de 239 milioane de lei, în scădere cu 9% față de anul anterior. Profitul net a scăzut cu 26%, ajungând la aproximativ 17 milioane de lei.
În același timp, datoriile companiei au crescut de la 32,3 milioane lei în 2023 la 52,3 milioane lei în 2024. Numărul mediu de angajați a scăzut cu 11%, fiind acum circa 310.
Fornetti este prezentă în România din 2001, având o activitate care include producția industrială de produse de patiserie distribuite pre-coapte, destinate coacerii rapide în magazine sau consumului imediat. Distribuția se realizează prin două canale principale: francize proprii Fornetti, unde se vând produsele coapte în locațiile proprii, și retail tradițional (supermarketuri precum Lidl, Carrefour, Mega Image etc.), unde se vând produsele în ambalaje.
La nivel local, există peste 800 de unități Fornetti, majoritatea operate în sistem de franciză, iar câteva sunt proprii, alimentate de fabrica companiei din Timișoara.
Brandul Fornetti a fost fondat în Ungaria în 1997 și a fost preluat în 2015 de grupul elvețiano-irlandez ARYZTA AG, care gestionează 54 de unități de fabricație în întreaga lume și oferă acces la o rețea de peste 5.000 de puncte de vânzare în aproximativ 12–17 țări, deservind aproape un milion de consumatori zilnic.
