Declinul livrărilor maritime de motorină rusești: o tendință alarmantă
Exporturile maritime de motorină ale Rusiei au înregistrat o scădere de 5% în iulie față de luna precedentă, ajungând la aproximativ 3,26 milioane de tone metrice. Această diminuare a fost cauzată de producția mai scăzută din cauza reviziilor rafinăriilor autohtone și a creșterii cererii interne, conform datelor de transport maritim LSEG și surselor de piață.
Livrările de motorină prin portul Primorsk din Marea Baltică, cel mai mare terminal rusesc pentru exporturile de motorină cu conținut ultra-scăzut de sulf, au totalizat 1,26 milioane de tone în iulie, înregistrând o scădere de 11,3% față de iunie. Principalele țări importatoare de combustibil diesel din Rusia rămân Turcia și Brazilia.
Exporturile de motorină din porturile rusești către Turcia au scăzut în iulie la 1,25 milioane de tone, cu 14% mai puțin decât în iunie. Totodată, livrările maritime către Brazilia s-au diminuat cu 29% față de luna precedentă, ajungând la 0,37 milioane de tone.
În plus, peste 400.000 de tone de diesel încărcate în porturile rusești sunt destinate transferurilor de la navă la navă în apropierea portului cipriot Limassol, pentru descărcare sau comenzi pentru destinații ulterioare, care rămân necunoscute.
Exporturile de motorină ale Rusiei către țările africane s-au diminuat cu un sfert față de luna precedentă, ajungând la aproximativ 0,69 milioane de tone. Marocul, Senegalul, Ghana și Libia sunt printre cei mai mari importatori. Datele de transport maritim au indicat, de asemenea, că petrolierele încărcate în mai cu aproximativ 110.000 de tone de combustibil diesel din porturile rusești au avut destinația marcată „pentru comenzi”, ceea ce sugerează că punctele lor de descărcare nu sunt încă cunoscute sau nu sunt declarate.
