Avertizări utile pentru pasageri: Centrul European al Consumatorilor din România clarifică politica de reduceri a Wizz Air
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut precizări importante referitoare la abonamentele oferite de Wizz Air și la implicarea Centrului European al Consumatorilor din România (ECC Romania) în corectarea politicii de discount a companiei aeriene.
Conform ANPC, ECC Romania, parte a ANPC, a obținut, în urma unor luni de diligențe, o corectare semnificativă a politicii de discount aplicate de Wizz Air față de consumatorii români. Reprezentanții ANPC au precizat că mai multe reclamații primite de la consumatori vizau o practică a campaniei Wizz Discount, care impunea categorii de abonamente cu valori și servicii diferite, valabile timp de un an, fără actualizarea perioadei de derulare.
În particular, consumatorii care optau pentru un abonament superior, contractat la tarif întreg, observau că valabilitatea noului pachet continua termenul de valabilitate al celui anterior, fără a se reînnoi perioada de un an. De exemplu, dacă un consumator trecea la un pachet promoțional superior cu 3 zile înainte de expirarea abonamentului precedent, noul pachet avea o valabilitate de doar 3 zile, deși prețul achitat era semnificativ.
În urma acestor reclamații, ECC Romania a contactat compania Wizz Air pentru a explica și remedia această practică defavorabilă consumatorilor români. Compania a confirmat că a înțeles neconformitatea procedurii și că a ajustat recalcularea termenului de valabilitate al noului pachet promoțional, urmând să comunice în scris fiecărui consumator afectat despre schimbarea politicii de discount.
„Corectarea acestei practici comerciale este un exemplu concret al modului în care ANPC, prin ECC Romania, își exercită atribuțiile în apărarea drepturilor consumatorilor, inclusiv în raporturi contractuale transfrontaliere. Demersurile noastre vizează asigurarea unui cadru echitabil și transparent pentru consumatorii români, iar deschiderea companiei aeriene către remediere voluntară este un semnal pozitiv pentru întregul sector“, a declarat Sebastian Hotca, Președinte interimar al ANPC.
ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Islanda și Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și facilitează soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.
