Spotify își înfruntă provocările financiare din nou
Cea mai populară platformă de streaming audio continuă să atragă utilizatori într-un ritm bun, dar a reînceput să piardă bani. Spotify a ajuns la 696 de milioane de utilizatori pe lună, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul abonaților a crescut cu 12%, ajungând la 276 de milioane.
O parte din această creștere este atribuită schimbărilor impuse în App Store în Europa, care au permis Spotify să includă link-uri pentru plăți externe în aplicația de iPhone. Compania a raportat venituri totale de 4,2 miliarde de euro, în creștere cu 10%, iar veniturile operaționale au ajuns la 406 milioane de euro.
Spotify nu a specificat exact dimensiunea pierderilor înregistrate în ultimul trimestru, dar a menționat printre cauze „costurile sociale” de 116 milioane de euro. De asemenea, compania suedeză este așteptată să lanseze suportul pentru sunet lossless, promis pentru prima dată în 2021, pregătind un abonament special, pentru care utilizatorii vor plăti suplimentar, spre deosebire de Apple Music și Amazon Music, care oferă deja sunet lossless fără costuri adiționale.
