Bimbo renunță la coloranții sintetici în România
Gigantul mexican Bimbo, cunoscut pentru achizițiile sale etapizate din domeniul panificației în România, a anunțat eliminarea tuturor coloranților artificiali din portofoliul său de produse până la sfârșitul anului 2026. Această decizie marchează un angajament semnificativ al companiei în direcția sănătății alimentare.
Începând de astăzi, 99% din produsele de consum zilnic ale companiei, incluzând pâinea, chiflele, tortilla, covrigii și brioșele englezești, sunt deja lipsite de arome și coloranți artificiali. Aceste categorii reprezintă aproximativ 50% din vânzările nete globale ale Grupo Bimbo și peste 70% din vânzările din Statele Unite.
Rafael Pamias, CEO al Grupo Bimbo, a declarat: „Până în 2026, toate produsele noastre vor fi fără coloranți artificiali. Iar până în 2030 ne propunem ca 100% din produsele noastre de patiserie și gustări să fie preparate cu rețete naturale.”
În primăvara acestui an, Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Vel Pitar SA, controlat de Grupo Bimbo, a preluat filiala locală a grupului grec de panificație, Karamolegos Bakery România, care deține brandul KB. Fabrica preluată are o suprafață de 30.000 metri pătrați și o capacitate de producție de circa 50 tone pe zi.
În primele luni ale anului trecut, Bimbo a anunțat achiziționarea Vel Pitar, care era anterior controlat de fondul de investiții Broadhurst Investments, confirmând astfel informațiile transmise. Întreaga tranzacție se ridică la aproximativ 200 milioane euro.
Bimbo a cumpărat, de asemenea, afacerea Trei Brutari (fosta Velrom), cunoscută pentru cea mai vândută pâine din România, brandul Boierească, având peste 400 de angajați.
Grupo Bimbo este lider mondial în domeniul panificației, deținând 214 facilități de producție și peste 1.600 de centre de vânzare în 34 de țări de pe patru continente: America, Europa, Asia și Africa. Compania produce peste 10.000 de produse și dispune de una dintre cele mai mari rețele de distribuție din lume, cu peste 3,3 milioane de puncte de vânzare, 55.000 de rute de vânzare și 141.000 de angajați.
