ING Bank își restructurează echipa de conducere prin concedieri
ING Groep va demara o rundă de reduceri de personal, urmând să elimine 230 de posturi din divizia sa de banking en gros. Reducerea se va concentra pe posturile de Directori și Directori Generali din front office, deoarece banca a declarat că are „prea multe roluri de nivel înalt”. Ca urmare a acestui anunț, acțiunile ING au scăzut cu 1,2%, ajungând la 18,60 euro.
Banca va continua să angajeze în domeniile în care este necesară dezvoltarea „abilităților de specialitate” și își propune să „crească dimensiunea grupului de talente juniori”. În plus, ING explorează posibilitatea de a obține o licență bancară în SUA, ceea ce ar putea consolida accesul său la lichiditatea în dolari americani, în schimbul unor măsuri de supraveghere mai stricte din partea autorităților americane.
În România, ING Bank a raportat în primul trimestru o creștere a veniturilor de 14,1%, atingând 1 miliard lei, comparativ cu 877 milioane lei în aceeași perioadă a anului 2024. Profitul net a crescut cu 7,8%, ajungând la 374 milioane de lei, iar activele totale au fost de 73,4 miliarde lei, marcând o creștere de 2,8% față de aceeași perioadă a anului anterior.
„În primul trimestru al anului, am reușit să înregistrăm o performanță bună, în ciuda contextului macroeconomic și politic provocator. Am continuat ritmul susținut de investiții în dezvoltarea de produse și servicii noi pentru clienții noștri”, a declarat CEO-ul ING Bank România. Banca a introdus posibilitatea ca clienții antreprenori să deschidă conturi de companie integral online, fără a mai fi necesare vizite la bancă.
Depozitele continuă să fie un instrument de interes pentru clienți, având o creștere de 3,2% (64 miliarde lei), iar produsele de investiții sunt tot mai accesate. ING Home’Bank a devenit canalul principal prin care clienții persoane fizice accesează serviciile băncii, cu 91% din totalul vânzărilor de produse bancare realizate prin acest canal în primele trei luni din 2025, o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2024.
În primul trimestru, 98% dintre clienții noi ai ING Bank au deschis relația folosind procesul de înrolare digital. Aproape 85% dintre clienții activi preferă aplicația de mobil, utilizată exclusiv de 9 din 10 utilizatori ai Home’Bank. Logările în Home’Bank au crescut cu 7% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024, având o medie de 29 de accesări pe lună pentru fiecare client. Cele mai frecvente activități includ verificarea soldului, raportul de tranzacții și plățile digitale.
ING Bank România este parte a ING Group, o instituție financiară internațională care oferă servicii bancare pentru peste 38 de milioane de clienți individuali, companii și instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România oferă produse și servicii pentru toate categoriile de clienți, inclusiv companii mari, IMM-uri, mici antreprenori și persoane fizice, fiind singura bancă din top 10 bănci locale cu o creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci.
