Deschiderea lotului 3 din A0 și progresul lucrărilor pe celelalte tronsoane
Începând de luni, după amiază, circulația pe autostrada A0 va fi completă, datorită deschiderii ultimilor 18 kilometri, între Joița și Bragadiru. La ora 17:00, șoferii vor putea ocoli Bucureștiul pe un drum modern, rapid și sigur, ceea ce va reduce semnificativ traficul de tranzit de pe centura capitalei, lăsând loc doar pentru cel local.
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat pe rețelele sociale că, de la aceeași oră, va fi posibilă circulația de la Constanța la Curtea de Argeș pe autostradă, folosind rutele A2-A0-A1.
Lotul 3 A0 Sud, care include 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, este despărțit de autostrada A1 spre Pitești și include un pasaj peste A1 în zona Ciorogârla. Proiectul prevede și construirea a patru poduri, șase pasaje, nouă pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii, având o valoare estimată de peste 800 de milioane de lei, majoritatea provenind din fonduri europene.
Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța acestui lot de autostradă, afirmând că el contribuie la închiderea semicercului sudic al autostrăzii A0, facilitând accesul celor care vin dinspre Pitești pe A1 fără a intra în București.
Referitor la întârzierile în lucrări, directorul CNAIR a menționat că termenul contractual este decembrie 2023, dar există revendicări ale antreprenorului pentru extensie de timp, unele fiind deja respinse, iar altele fiind în analiză.
Stadiul lucrărilor pe celelalte segmente din A0
Autostrada care înconjoară Capitala are o lungime totală de 100 de kilometri și ar putea fi finalizată spre toamna lui 2026. Lucrările continuă la segmentul dintre Joița și Corbeanca, care este contractat de o companie italiană. Întregul segment din A0 Sud, de aproximativ 51 de kilometri, este încă în construcție.
Segmentul dintre DN3 și A2, aflat în lucru de către un constructor român, ar putea fi inaugurat în toamna acestui an, deși termenul contractual de finalizare este prevăzut pentru 2026. De asemenea, anul viitor ar putea fi dat în folosință segmentul dintre DN2 și DN3, lucrat de un constructor din China, cu termen de finalizare noiembrie 2025.
