Căutăm Talente: Selecție pentru 7 Membri în Consiliul de Administrație al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri S.A. – IFN
Procesul de selecție se desfășoară conform O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările ulterioare, și H.G. nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a acesteia.
Condiții generale pentru candidați
Candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții obligatorii:
- Să nu se afle în situațiile prevăzute la art. 4, art. 12 alin (3), art. 30 alin. (9) sau art. 36 alin (7) din O.U.G nr. 109/2011;
- Să nu fie în situația prevăzută la art. 169, alin. (10) din Legea nr. 85/2014;
- Să nu fie în situația prevăzută în art. 731 din Legea nr. 31/1990;
- Să nu fi fost condamnat(ă) pentru infracțiuni contra patrimoniului, corupție, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală sau alte infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019;
- Să fie apți din punct de vedere medical;
- Să aibă capacitate deplină de exercițiu;
- Să aibă studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de minimum 7 ani;
- Să dețină reputație și experiență în domeniul financiar-bancar, adecvate complexității activității FNGCIMM S.A. – IFN;
- Să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome;
- Să aibă experiență profesională pe poziții de conducere/ coordonare/ administrare/ supraveghere din sectorul public/privat;
- Să respecte prevederile art. 33 din OUG nr. 109/2011 privind numărul maxim de mandate de administrator;
- Să îndeplinească toate condițiile prevăzute de OUG nr. 109/2011 și HG nr. 639/2023.
Condiții specifice pentru posturi
Administrator A (1 post)
Candidații trebuie să fie:
- Autorizați ca auditori financiari și înregistrați în Registrul public electronic;
- Să aibă cel puțin 3 ani experiență în audit statutar;
- Să aibă studii superioare în domeniul științelor economice sau juridice.
Administrator B (2 posturi)
Candidații trebuie să aibă:
- Studii superioare în domeniul științelor juridice;
- Experiență de minimum 7 ani în domeniul științelor juridice.
Administrator C (2 posturi)
Candidații trebuie să aibă:
- Studii superioare în domeniul științelor economice;
- Experiență de minimum 7 ani în domeniul științelor economice.
Administrator D (2 posturi)
Candidații trebuie să aibă:
- Studii superioare în domeniul științelor economice sau juridice;
- Experiență de minimum 7 ani în domeniul științelor economice sau juridice;
- Experiență de cel puțin 5 ani în domeniul economic, juridic, contabilitate, audit sau financiar.
Criterii de selecție
Criteriile de selecție includ:
- Competențe specifice sectorului de activitate, profesionale, de guvernanță corporativă, sociale și personale;
- Reputație personală și profesională, integritate, independență, abilități de comunicare;
- Rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor unde candidatul a exercitat mandate;
- Documente care atestă un nivel minim B2 de cunoștințe de limba engleză.
Modalitatea de evaluare
Evaluarea candidaților se va face prin:
- Analiza documentelor din dosarul de candidatură;
- Verificarea referințelor;
- Interviuri organizate de Comisia de selecție.
Depunerea dosarelor de candidatură
Dosarele se depun până la data-limită de 04/08/2025, în format letric la Registratura Generală a Ministerului Finanțelor și în format electronic la adresa selectie.FNGCIMM@mfinante.gov.ro.
Dosarul în format letric trebuie să fie închis și sigilat, menționând textul: „Candidatură ADMINISTRATOR A/B/C/D – FNGCIMM S.A.-IFN”.
Documente necesare pentru depunerea candidaturii
Dosarele de candidatură vor conține:
- Opis documente;
- Curriculum vitae tehnoredactat;
- Adeverință medicală;
- Certificat de cazier judiciar;
- Certificat de cazier fiscal;
- Copie act de identitate;
- Copie diplome de licență și alte studii;
- Documente care dovedesc experiența profesională;
- Recomandări de la locurile de muncă anterioare;
- Formulare F1-F5.
Alte informații
Comunicarea cu candidații se va face prin mijloace electronice, iar protecția datelor personale se va realiza conform Regulamentului (UE) 2016/679. Informații suplimentare pot fi obținute la sediul Ministerului Finanțelor sau telefonic.
