Investigația Zborului 171 Air India: Posibile acte de sabotaj
Ancheta privind prăbușirea la decolare a avionului Boeing 787 aparținând Air India, care a avut loc pe 12 iunie la Ahmedabad, examinează toate ipotezele, inclusiv cea a unui sabotaj. Ministrul indian delegat pentru Aviația Civilă, Murlidhar Mohol, a declarat că „toate unghiurile sunt examinate” în legătură cu incidentul.
Acest accident s-a soldat cu 279 de morți, conform unui bilanț provizoriu prezentat de o sursă din poliție la două zile după eveniment. Avionul avea 242 de persoane la bord și s-a prăbușit într-un cartier rezidențial, iar un singur pasager a supraviețuit, fiind așezat aproape de ieșirea de salvare din partea din față a aeronavei. În urma prăbușirii, cel puțin 38 de persoane au fost ucise la sol.
Apel de urgență și detalii despre prăbușire
Pilotul a lansat un apel de urgență imediat după decolare, dar Ministerul indian al Aviației Civile nu a oferit detalii suplimentare despre cauzele accidentului. Imagini video arătau avionul incapabil să ia altitudine și prăbușindu-se într-o minge de foc.
Murlidhar Mohol a menționat posibilitatea unor defecțiuni simultane ale motoarelor aeronavei, subliniind că un astfel de incident nu s-a mai întâmplat până acum. „Raportul anchetei ne va permite să determinăm dacă motoarele au avut o problemă, dacă a fost o problemă de alimentare cu kerosen și de ce ambele motoare au încetat să funcționeze”, a adăugat acesta.
Raportul final și analiza cutiilor negre
Ministrul a declarat că este prea devreme pentru concluzii, dar a estimat că cauza accidentului va fi cunoscută, cu un raport final așteptat „în trei luni”. Cele două cutii negre ale avionului, respectiv înregistratorul datelor tehnice ale zborului (FDR) și cel al conversațiilor din cockpit (CVR), sunt în curs de analiză în India.
Prăbușirea zborului 171 Air India, care se îndrepta spre Londra, este prima incident în care este implicat un Boeing B-787, intrat în serviciu în 2011. Aviația Civilă a ordonat, la o zi după accident, o inspecție a celorlalte 33 de avioane de acest tip aflate în serviciul Air India, iar Murlidhar Mohol a confirmat că această operațiune nu a scos la iveală „nicio problemă”. Până în prezent, medicii legiști au reușit să identifice, cu ajutorul unor probe de ADN, 260 dintre victime, iar procesul de identificare continuă.
