Trenul „Săgeata Albastră” își reintră în drepturi!
Electroputere VFU Pașcani, parte a GRAMPET Group, a finalizat reparația capitală a Automotorului Desiro cu numărul 35, acesta fiind acum pregătit să revină în circulație. Compania a recondiționat anterior alte automotoare Siemens Desiro SR20D, cunoscute sub denumirea de „Săgeata Albastră”.
Proiectul, derulat în baza unui acord cadru semnat cu SNTFC CFR Călători, vizează recondiționarea a 50 de automotoare Desiro, care au fost în exploatare timp de peste 14 ani și necesitau intervenții majore pentru a reveni în serviciu. Procesul de revizie capitală desfășurat la uzina Electroputere VFU Pașcani implică echipe de zeci de specialiști și durează aproximativ 90 de zile pentru fiecare automotor.
„Săgețile Albastre au un loc special în sufletul românilor, dar și în al nostru, al celor de la Electroputere VFU Pașcani. Când au fost introduse în circuitul feroviar din România, ele au modernizat și eficientizat transportul feroviar, conectând principalele orașe ale țării – București, Constanța, Brașov, Iași, Craiova, Timișoara,” a declarat Dumitru Tomoni, vicepreședinte GRAMPET Group și președinte al Consiliului de Administrație Electroputere VFU Pașcani.
Revizia capitală de tip R9 a automotoarelor Siemens Desiro SR20D este un proces complex, care presupune demontarea și verificarea tuturor subansamblelor, inclusiv osiile și boghiurile, repararea instalațiilor de climatizare, încălzire și alimentare electrică, restaurarea interiorului, inclusiv tapițeria și scaunele, repararea sistemelor de combustibil, frânare și comunicare, precum și curățarea, repararea și revopsirea caroseriei pentru protecție și un aspect modern.
Aceste intervenții readuc la viață automotoarele pentru încă 12 ani, asigurându-le pasagerilor condiții de siguranță și confort la cele mai înalte standarde.
Electroputere VFU Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, este un pilon important al industriei trenurilor de călători, specializându-se în fabricarea, modernizarea și întreținerea de material rulant. Grupul a investit peste 30 de milioane de euro în fabrica de la Pașcani, având ca scop integrarea eficientă a noilor tehnologii în activitatea sa și pregătirea resursei umane disponibile.
