Noua regulă a fermoarului în Codul rutier
„Regula fermoarului” va fi inclusă în Codul rutier, conform unei inițiative legislative care a fost aprobată de Senat și se află acum în dezbatere la Camera Deputaților. Această reglementare are scopul de a fluidiza traficul și de a preveni ambuteiajele cauzate de diverse blocaje pe drumuri, cum ar fi lucrările, accidentele sau îngustările de drum.
Inițiativa a fost propusă de mai mulți parlamentari de la USR, care subliniază că o gestionare eficientă a fluxului de trafic este esențială pentru prevenirea accidentelor și reducerea timpului de călătorie. Conform inițiatorilor, aplicarea acestei reguli se va face în situațiile în care circulația se desfășoară pe mai multe benzi, iar una dintre ele este blocată. În acest caz, șoferii care se află pe banda care se termină vor trebui să se integreze alternativ cu vehiculele din banda alăturată.
Practic, un vehicul care circulă pe banda blocată se va integra pe banda liberă, iar apoi un vehicul de pe banda liberă va putea avansa, continuând procesul alternativ. Această procedură are ca scop reducerea congestiei și fluidizarea traficului în situații dificile.
„Regula fermoarului” este deja implementată în țări precum Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia, iar inițiatorii proiectului susțin că adoptarea acesteia va contribui la reducerea accidentelor și la desfășurarea mai fluentă a traficului.
În cazul în care regula devine lege, șoferii care nu o respectă se pot confrunta cu sancțiuni de până la 600 de lei, echivalentul a maximum 3 puncte de amendă.
