Fosta divizie Continental, cu un personal de 14.000 de oameni în România, vizează o expansiune semnificativă a câștigurilor și o marjă EBIT robustă
Continental Automotive, divizia dedicată componentelor auto din cadrul gigantului german, a avut o primă întâlnire cu investitorii pentru a-și prezenta strategia pentru perioada următoare listării și primele ținte financiare pe care le promite viitorilor acționari noua companie Aumovio. CEO-ul Philipp von Hirschheydt, care conduce Continental Automotive și va păstra această funcție după transformarea diviziei într-o companie independentă, a anunțat că vânzările sunt estimate să depășească 24 de miliarde de euro, cu o marjă EBIT ajustată între 6 și 8 procente.
Începând din luna septembrie, Aumovio va deveni companie publică și își propune să își crească vânzările. Anul trecut, Continental Automotive a înregistrat vânzări de 19,6 miliarde euro, iar managementul țintește o majorare cu aproximativ 5 miliarde pe termen lung. Compania se va baza pe poziționarea sa globală în dezvoltare și producție și pe relațiile stabilite cu clienții la nivel mondial, concentrându-se pe tehnologiile cu creștere ridicată și soluțiile de mobilitate conectate și autonome.
Luna aceasta, Continental a vândut două componente de business din sectorul Automotive: furnizorul de soluții de gestionare a flotei Zonar și fabrica de frâne cu tambur din Italia, pentru a se concentra pe activitatea de bază în electronice și tehnologie.
„Suntem pregătiți pentru debutul nostru pe piața bursieră în septembrie”, a declarat CEO-ul Aumovio, Philipp von Hirschheydt, în cadrul întâlnirii cu investitorii din Frankfurt. Compania se așteaptă ca valoarea soluțiilor sale per vehicul să crească în medie cu 4 până la 5% până în 2029, mult mai repede decât numărul de autoturisme și vehicule comerciale produse la nivel global în aceeași perioadă.
Aumovio are o strategie bazată pe trei puncte: majorarea ponderii globale a produselor de pionierat, transformarea într-o organizație de înaltă performanță și îndeplinirea obiectivelor financiare. La 30 iunie 2025, compania are 1,5 miliarde de euro cash și o facilitate de credit de 2,5 miliarde de euro. Pe termen mediu, Aumovio își propune să genereze vânzări de 20 până la 22 de miliarde de euro, o marjă EBIT ajustată de aproximativ 4,0 până la 6,0% și o rentabilitate a capitalului angajat (ROCE) de 12 până la 15%. Pe termen lung, compania vizează un ROCE de peste 16% și intenționează să distribuie între 10 și 30% din venitul net atribuit acționarilor sub formă de dividende.
Aumovio va prelua din activitatea Continental dezvoltarea și producția de soluții electronice, tehnologii inovatoare pentru vehicule definite de software și vehicule autonome. Produsele diviziei includ soluții de senzori, afișaje și sisteme de frânare, precum și platforme de arhitectură și sisteme de asistență pentru mobilitate conectată și autonomă. În anul 2024, divizia va avea aproximativ 93.000 de angajați în peste 50 de țări, inclusiv în România, unde deține unități de producție și R&D, cu aproximativ 14.000 de angajați.
Continental Automotive România se va transforma în Aumovio România, având o cifră de afaceri de aproximativ un miliard de euro, cu două unități de producție în Sibiu și Timișoara, și patru centre de cercetare-dezvoltare în Brașov, Timișoara, Iași și Sibiu. „Vom avea aproximativ 14.000 de angajați și vom fi a doua cea mai mare țară în termeni de număr de angajați”, a declarat Lăcrămioara Daraban, HR Coordinator al viitoarei companii Aumovio România. Cu ambele fabrici, România va continua să aibă o contribuție majoră în termeni de vânzări.
Noua companie va fi condusă de Liviu Bălan, care a preluat această poziție în acest an, în pregătirea procesului de separare a activităților Automotive. „Vom avea produsele și tehnologiile pe care le dezvoltăm în zona de safety, confort, conectivitate și interacțiune între vehicul și trafic. Avem, de asemenea, în România, produse legate de conducerea autonomă și sistemele de frânare, având o contribuție semnificativă la nivel global”, a declarat Liviu Bălan.
Liniile de business ale Aumovio vor include Mobilitatea Autonomă, cu componente specifice (senzori, radare, Lidar), Architecture and Network Solutions (ANS), Safety and Motion, și User Experience, cu soluții de afișare și head-up display.
