Revoluție în industria auto europeană
Două modele înrudite ale grupului Renault se află în competiție pentru titlul de cel mai vândut automobil din Europa. Renault Clio a surclasează Dacia Sandero pentru a doua lună consecutiv, marcând o situație fără precedent în Europa, cu două modele ale aceluiași grup pe primele două locuri, conform analizei recente.
În luna mai, Renault Group are trei automobile în Top 10 al vânzărilor din Europa: Renault Clio pe locul 1, Dacia Sandero pe locul 2 și Dacia Duster, un SUV în creștere datorită lansării generației a treia.
Volkswagen are, de asemenea, trei modele în Top 10, respectiv SUV-urile T-Roc (locul 3) și Tiguan (locul 6), precum și Golf (locul 5). Stellantis este prezent cu două modele de la Peugeot: 208 (locul 4) și 2008 (locul 8), iar Toyota are Yaris Cross pe locul 7 și Yaris pe locul 10.
Renault Clio a vândut aproximativ 21.000 de unități, în timp ce Dacia Sandero a reușit să ajungă la 108.500 de unități vândute în acest an, deși a înregistrat o scădere de 7,8% față de perioada ianuarie – mai 2024. Clio a beneficiat de o creștere constantă, însă distanța față de Sandero rămâne semnificativă, cu peste 12.000 de unități în plus pentru modelul Dacia.
Peugeot 208 și VW Golf nu mai par să aibă pretenții la locul 1, având volume de vânzări similare sau mai mici comparativ cu anul precedent. Duster se remarcă printr-o creștere considerabilă, semnificând o tendință pozitivă pentru automobilul produs în România.
Ford Puma a înregistrat o ușoară creștere, având peste 13.000 de unități vândute în luna mai, ceea ce a dus la un total de 64.200 de unități de la începutul anului, deși rezultatul rămâne în scădere cu 11% față de 2024.
O observație importantă este că majoritatea mașinilor din Top 10 sunt din segmentul B sau B-SUV. Aceasta poate reflecta o tendință a cumpărătorilor de a opta pentru dimensiuni mai mici, ca răspuns la creșterile de prețuri, care au ajuns la 30-40% în unele cazuri, comparativ cu listele de prețuri din 2019.
