Podul Brăila-Dunăre: Momentul în care va fi deschis integral și va conecta cele două maluri
La doi ani de la inaugurare, va avea loc recepția finală a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Autoritățile anunță că, până la finalul săptămânii, se va putea circula complet pe ambele maluri, inclusiv pe drumurile de legătură, în urma scandalului cu antreprenorul italian și penalităților de peste 80 de milioane de lei.
Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a precizat că verificările vor fi „minuțioase și responsabile”. Procedura de Recepție la Terminarea Lucrărilor a început, iar decizia comisiei de Recepție va determina deschiderea circulației la sfârșitul acestei săptămâni. De la momentul deschiderii, au fost înregistrate nu mai puțin de 4 milioane de treceri.
Detalii despre Podul peste Dunăre de la Brăila
Podul este cel mai mare din România și al treilea din Europa, fiind situat înainte de vărsarea Dunării în Marea Neagră. Investiția a presupus amenajarea a 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri pe teritoriul județului Tulcea. Podul suspendat are o lungime de 1,9 kilometri și include trei deschideri: o deschidere principală de 1120 m și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și 364,6 m pe malul Tulcea.
De o parte și de alta a podului sunt prevăzute două viaducte de acces, fiecare cu o lungime de 110 m. Drumurile principale au două benzi pe sens și leagă județele Brăila și Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin are o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. Proiectul include intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Construcția și tehnologia utilizată
Pilonii podului au o înălțime totală de 192 m de la partea superioară a fundației, fiind localizați aproape de maluri. Fiecare pilon este dotat cu scări și lifturi pentru acces pe benzile de întreținere. La pilonul Brăila s-au folosit 72 de piloți forați la 40 metri, iar la pilonul Tulcea, 72 de piloți de 38 metri.
Pentru construcția podului s-au utilizat peste 200.000 de mc de beton armat și 25.000 de tone de oțel beton. Un sistem de dezumidificare este montat pentru a asigura condiții optime pentru toate ansamblurile podului, inclusiv tablierul metalic și cablurile. Cablurile sunt izolate pentru a asigura etanșeitatea, iar umiditatea din interior este constant monitorizată pentru a preveni coroziunea.
Structura podului este compusă din 86 de segmente de tablier metalic, fiecare având o greutate medie de 250 de tone, iar aceste segmente au fost realizate la șantierul naval Brăila. Podul face parte din Master Planul General de Transport, fiind inclus în Drumului Expres Focșani– Brăila – Tulcea – Constanța, care va conecta Nordul Munteniei cu Sudul Moldovei și Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.
