26 octombrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Economic

Mașinile PHEV pe cale de dispariție: îngrijorări din partea marilor producători privind viitorul acestei tehnologii de propulsie

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 20/06/2025 19:32
Radu Bălescu
Distribuie
masinile phev ar putea sa devina istorie dupa ce mai multi constructori si au exprimat rezervele fata de viitorul acestei propulsii 68558ce7a0394
Distribuie

Mașinile PHEV pe cale de dispariție: îngrijorări din partea marilor producători privind viitorul acestei tehnologii de propulsie

Propulsia hibridă cu încărcare la priză (PHEV) nu a reușit să capteze o piață semnificativă în industria auto, în ciuda avantajelor pe care le oferă, combinând motorul pe combustie cu cel electric. Recent, mai mulți reprezentanți ai sectorului auto și-au exprimat îngrijorările cu privire la viitorul acestei tehnologii. Printre motivele invocate se numără costurile mari și beneficiile care nu sunt pe măsura așteptărilor. Aceste aspecte contribuie la scăderea popularității motorizării hibrid PHEV, chiar și în contextul investițiilor considerabile realizate de majoritatea producătorilor auto.

Începând din acest an, omologările pentru mașinile PHEV vor urma un nou protocol care va lua în considerare o frecvență mai mică de încărcare a bateriei, corespunzătoare modului de utilizare cotidian observat de Comisia Europeană. Drept urmare, consumul omologat al vehiculelor PHEV va crește, ceea ce va diminua atractivitatea acestui tip de propulsie, având în vedere că prețul de listă este deja semnificativ mai mare decât cel al automobilelor hibride convenționale. Astfel, diferența de preț dintre FHEV și PHEV nu va mai putea fi recuperată pe durata de viață a vehiculului, făcând investiția în această tehnologie mai puțin justificată pentru primii proprietari.

În prezent, mai mulți constructori auto din Europa și China investesc în creșterea autonomiei electrice a mașinilor PHEV. Aceasta, însă, aduce cu sine o greutate suplimentară din cauza bateriilor mai mari, precum și costuri de dezvoltare și producție mai ridicate. Andrea Carlucci, șeful departamentului de management de produs și marketing pentru Toyota Europa, a afirmat că o autonomie de aproximativ 100 km pentru un PHEV este suficientă și că extinderea acestei autonomii nu se justifică din punct de vedere economic, având în vedere costurile implicate.

Xavier Martinet, CEO-ul Hyundai Europe, a exprimat și el scepticism față de viitorul PHEV-urilor, considerând că aceste vehicule, deși contribuie la reducerea emisiilor de CO2, vor dispărea în curând. El a menționat că promovarea PHEV-urilor este o mișcare tactică temporară, iar interesul pentru aceste vehicule va scădea în următorii ani. De asemenea, Guido Haak, vicepreședinte executiv pentru produse și planificare la Renault, a subliniat că viitorul PHEV nu arată promițător în lumina noilor reglementări de omologare.

Până în prezent, doar Toyota, Renault și Ford au în ofertă modele atât cu motorizări full-hybrid, cât și PHEV, iar datele de vânzări arată că automobilele hibride fără încărcare sunt mult mai populare. Toyota echipează cu motorizări PHEV SUV-urile C-HR și RAV4, Renault oferă acest tip de motor pe SUV-ul Rafale, iar Ford pe Kuga. Alegerea SUV-urilor este strategică, având în vedere prețul mai ridicat care permite includerea costurilor suplimentare pentru cele două sisteme propulsive.

Volkswagen Group, care a optat pentru PHEV în locul propulsiei full-hybrid, nu a reușit să facă această soluție populară. Producătorii precum VW, Audi și Skoda au ales baterii mai mari, ce oferă autonomii de peste 100 km, dar aceste opțiuni vin cu costuri și greutăți mai mari. Stellantis a ales PHEV ca propulsie principală, dar vânzările nu sunt pe măsura așteptărilor.

În contrast, mărcile chineze revin în forță, promovând motoarele PHEV cu autonomii extinse, dar și sistemele REEV (electric cu range extender). Acestea din urmă acționează exclusiv pe bază de motor electric, motorul termic fiind folosit doar pentru încărcarea bateriei. Testele arată că emisiile și consumul acestor vehicule sunt comparabile cu cele ale PHEV-urilor, plasându-le în aceeași categorie.

BMW a fost menționată ca fiind interesată de sistemul REEV, având în vedere că a produs anterior vehicule cu acest tip de propulsie, dar a abandonat ideea din motive de rentabilitate. De asemenea, Volvo, parte a grupului Geely, rămâne unul dintre cei mai mari vânzători de mașini PHEV din Europa, având modele populare precum Volvo XC60 și VW Tiguan.

În 2023, au fost vândute 367.000 de automobile PHEV în primele patru luni. Cele mai bine vândute modele au fost Volvo XC60 și VW Tiguan, cu BYD Seal U pe locul trei. De asemenea, modelele premium, precum Mercedes GLC și BMW Seria 3, au înregistrat scăderi semnificative ale vânzărilor PHEV, indicând o schimbare a preferințelor consumatorilor.

Schimbările legislative în UE pentru motoarele PHEV

Începând cu acest an, automobilele PHEV trebuie să respecte noul standard Euro 6e-bis, care va deveni obligatoriu pentru toate modelele omologate până la 31 decembrie 2025. Acest standard impune testarea emisiilor pe o distanță semnificativ mai mare, de 2.200 km, comparativ cu 800 km anterior, pentru a evalua emisiile medii atunci când bateria nu mai este încărcată. De asemenea, sunt modificate limitele temperaturilor de funcționare și ciclurile de testare, pentru a include intervale mai mari de rulare cu bateria consumată.

Etapa a doua a standardului, denumită FCM, va intra în vigoare în 2027, iar Comisia Europeană a realizat un studiu pe 600.000 de vehicule PHEV, evidențiind că emisiile reale de CO2 au fost de 3,5 ori mai mari decât valorile de laborator. Aceste date confirmă că vehiculele PHEV nu își îndeplinesc potențialul, în mare parte din cauza utilizării insuficiente a modului electric.

Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent kelemen hunor dupa nominalizarea lui bolojan ca premier in vremuri dificile conteaza competenta si echilibrul udmr 68558b6e5a45b Kelemen Hunor, cu privire la alegerea lui Bolojan pentru funcția de premier: „În momente de criză, valoarea competenței și a stabilității UDMR este esențială”
Articolul următor cine vor fi cei patru ministri usr surpriza la ministerul de externe competitie pentru economie surse 68558cf17ef2f Cine sunt cei patru miniștri USR: Revelații la Ministerul Afacerilor Externe și bătălie pentru domeniul economic – informații din interior.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Îți mai aduci aminte de Rachid Bouhenna? Iată ce face acum fundașul „neacceptat pe terenul FCSB” de Gigi Becali!

Îți mai aduci aminte de Rachid Bouhenna? Iată ce face acum fundașul „neacceptat pe terenul…

26/10/2025

Cele mai uimitoare clipe de la deschiderea Catedralei Naționale, imortalizate în imagini de neuitat

Inaugurarea Catedralei Naționale: Un moment istoric imortalizat în imagini Mii de pelerini și peste 2.000…

26/10/2025

O nouă destinație europeană își propune să organizeze întâlnirea dintre Trump și Putin

Serbia, o nouă destinație europeană pentru negocierile de pace între Trump și Putin Serbia își…

26/10/2025

Vești importante pentru Primăria Hârșova: Instanța se pronunță în cazul contestației Iridex Group Salubrizare privind executarea silită, vizând o suprafață de peste 1,19 milioane de metri pătrați!

Vești importante pentru Primăria Hârșova: Instanța se pronunță în cazul contestației Iridex Group Salubrizare privind…

26/10/2025

Capturarea a peste 2.700 de arme de foc ilegale în primele nouă luni ale anului 2025

Capturarea a peste 2.700 de arme de foc ilegale în primele nouă luni ale anului…

26/10/2025

S-ar putea să vă placă și

romania va putea mentine in functiune 3 grupuri energetice pe carbune pana in 2029 anunta ministrul energiei 68f915e7a2738
Economic

România va continua să opereze trei centrale pe cărbune până în 2029, declară ministrul Energiei.

Moderator Radu Bălescu
germania vrea sa redevina o putere militara si a modificat legile privind achizitiile de arme 688b57aee2af0
Economic

Germania își recâștigă statutul de forță militară: a revizuit legislația în domeniul achizițiilor de armament

Moderator Radu Bălescu
videofoto o noua revolutie in masina mercedes introduce in directia digitala si volanul de avion 680818fce8d38
Economic

Revoluția digitală în automobilism: Mercedes inovează cu un volan inspirat din aviație!

Moderator Radu Bălescu
foto candidatii la presedintia romaniei spun ce vor face daca republica moldova este atacata de federatia rusa 6812b9e4a20d0
Economic

„Declarațiile candidaților la Președinția României privind reacția în fața unei posibile agresiuni ruse asupra Republicii Moldova”

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?