Leapmotor își extinde rețeaua cu 1.500 de showroom-uri în Europa
Marca chineză Leapmotor, parte a grupului Stellantis, a înregistrat o expansiune rapidă a rețelei sale globale de dealeri, anunțând deschiderea centrului de vânzări cu numărul 1.500 în Hong Kong. Această extindere face parte din strategia comună a Leapmotor și Stellantis de a accesa cât mai multe piețe internaționale, având la bază primele două sau trei modele electrice produse de Leapmotor.
Stellantis a investit 1,5 milioane de euro în Leapmotor, obținând astfel drepturile de distribuție la nivel global, inclusiv în Europa. Cele două companii au creat o joint-venture numită Leapmotor International, cu participații egale, care a preluat toate drepturile de distribuție în afara Chinei. Stellantis a achiziționat anterior un pachet de 21% din Leapmotor, facilitându-i accesul la tehnologiile electrice dezvoltate de aceasta în uzina din Zhejiang.
Conform datelor furnizate de Stellantis, Leapmotor a intrat pe 30 de piețe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și regiunea Asia-Pacific. Numărul de showroom-uri și service-uri din afara Chinei a depășit deja 600, cele mai multe fiind situate în Europa, unde Leapmotor beneficiază de sprijinul rețelei Stellantis.
În Europa Centrală, Leapmotor a semnat contracte cu distribuitori regionali din Irlanda (Gowan Auto), Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria și Croația (Grupul Emil Frey), precum și Bulgaria (SFA Automotive LTD). În România, dealerul Auto Italia a fost desemnat să preia distribuția.
Leapmotor se alătură companiilor MG și BYD pe lista producătorilor auto din China cu cea mai rapidă creștere și cele mai multe vânzări în Europa. În primele patru luni ale acestui an, Leapmotor a vândut aproximativ 5.000 de vehicule T03 și C10, după ce în 2024, în primul an pe piața europeană, a vândut puțin peste 1.000 de unități.
