Cine va prelua frâiele Renault Group?
Renault Group se află într-un proces neprogramat de căutare a unui nou CEO, după ce Luca de Meo a anunțat că va pleca începând cu 15 iulie. Deși căutarea unui înlocuitor va dura mai mult de câteva zile, au apărut deja primele nume cu potențial. Printre acestea se numără Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia și vicepreședinte al grupului. Le Vot, care conduce Dacia din 2021, este recunoscut pentru extinderea și ascensiunea gamei Dacia în ultima perioadă.
Denis le Vot are o experiență vastă în cadrul grupului Renault și în Alianța Renault Nissan, având cunoștințe profunde despre companie, produsele sale și strategiile dezvoltate în cadrul planului Renaulution. Articolele elogioase din presa europeană evidențiază performanțele sale la Dacia, iar jurnaliștii subliniază că Le Vot este un lider determinat și atent la detalii.
La 59 de ani, Denis le Vot a fost primul CEO al noii unități de business Dacia, care a inclus inițial și brandul Lada, dispărut între timp. A coordonat activitatea Dacia în Rusia între 2011 și 2013, ca COO al Renault Rusia, și a fost Executive Vice-President al Renault Group, având un rol direct în activitatea mărcii Dacia.
Maxime Picat, un alt candidat posibil
Cel de-al doilea nume vehiculat este Maxime Picat, un manager cu rezultate notabile în cadrul Stellantis. Picat, care este în prezent director pentru achiziții și furnizori al Stellantis, a început ca manager al brandului Peugeot în 2012 și a avut o ascensiune constantă în cadrul PSA Peugeot Citroen. La momentul fuziunii cu Fiat Chrysler, el ocupa funcția de director operațional pentru Europa.
După demisia lui Carlos Tavares, Picat a fost marginalizat de actuala conducere a grupului, din cauza divergențelor în viziunea asupra relației cu dealerii. Totuși, o posibilă apropiere de președintele Renault, Jean Dominique Senard, care reprezintă principalul acționar, statul francez, ar putea fi un argument puternic în favoarea desemnării sale ca viitor CEO al Renault Group.
Indiferent de cine va prelua conducerea, decizia va avea efecte semnificative asupra programului de dezvoltare și lansare de modele pentru Dacia. Viziunea noului CEO va influența atât planul pe termen lung, știut fiind că dezvoltarea unei mașini durează între 4 și 5 ani, cât și modul în care vor fi implementate lansările viitoare, cu modele noi programate pentru Dacia în următorii doi ani.
