Volvo XC70 revoluționează segmentul PHEV
Volvo a anunțat lansarea unui nou model PHEV, SUV-ul XC70, care va prelua un nume celebru din istoria mărcii. Deocamdată, detalii tehnice complete nu au fost furnizate, însă autonomia electrică a acestui model va ajunge la circa 200 km. Informațiile preliminare sugerează că XC70 va fi unul dintre cele mai performante hibride cu încărcare la priză disponibile pe piață.
Noua maşină va fi disponibilă iniţial pe piaţa din China, la sfârșitul acestui an, iar ulterior, Volvo intenționează să o lanseze și în restul lumii. Reacția publicului va influența deciziile de viitor, dar compania a promis că va oferi mai multe detalii tehnice, inclusiv performanțele electrice.
Caracteristici tehnice
XC70 este dezvoltat pe noua platformă SMA, dedicată propulsiei hibride plug-in, având legături cu întreaga grup Geely. Håkan Samuelsson, CEO al Volvo Cars, a declarat: „XC70 marchează intrarea noastră strategică în segmentul hibrid plug-in cu autonomie extinsă, o punte perfectă către electrificarea completă.”
Informații recente din dosarul de omologare sugerează că versiunea de top va fi echipată cu o baterie NMC de aproape 40 kWh, fiind astfel cea mai mare baterie disponibilă pe un automobil PHEV în prezent. Consumul declarat va fi de 6,5 litri/100 km.
Pentru clienții care caută o variantă mai accesibilă, va fi disponibilă o baterie LFP de 21 kWh, care va oferi o autonomie de aproximativ 100 km și un consum mediu de 5,8 litri/100 km.
Competitorii din industrie
Printre cele mai mari baterii din sectorul PHEV se numără cea de pe Range Rover, de 38 kWh, și modelele din industria chineză, precum GWM Haval, cu 35,4 kWh și BYD Shark, cu 30 kWh.
Inițial, Volvo a menționat o autonomie de „aproape 200 km”, însă datele recente indică o autonomie de 180 km în regimul CLTC. Compania suedeză își propune să ofere cele mai bune performanțe electrice pentru acest model, care va concura cu automobile din același segment produse de marile mărci chinezești, ce au atins autonomii de 130 – 150 km în regim electric și un total de 1.500 – 2.000 km cu rezervorul de benzină.
Motorul inovator
Volvo a ales un motor de 1.5 litri pentru XC70, un propulsor care combină propulsia electrică și cea termică, dezvoltat de compania Horse, în care Geely este acționar. Acest motor este utilizat și pe alte modele din grupul Geely, precum Galaxy L7, Lynk & Co 07 și Lynk & Co 08.
Dimensions XC70 vor include o lungime de 4,81 metri și un ampatament de 2,89 metri, poziționându-l între modelele cu motoare termice din segmentul D-SUV, unde concurează cu mărci germane premium.
