Forța în Acțiune: Umbrărescu la Înălțime!
Noi imagini au fost prezentate de pe Lotul 4 Nord al Autostrăzii A0, un segment crucial al viitoarei centuri metropolitane a Bucureștiului, evidențiind forța constructorului român Umbrărescu. Autoritățile au publicat imagini cu primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură de pe Autostrada Bucureștiului A0, și anume lotul 4 Nod, care traversează Lacul Cernica.
În total, vor fi montate 136 de grinzi din beton. Constructorul a început lucrările la lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord, în zona viaductului din arie protejată a Lacului Cernica. Deși acest lot are cea mai mică lungime (4,47 km), este considerat cel mai dificil, datorită podului-viaduct de 1,3 km care traversează lacul Cernica.
În prezent, stadiul lucrărilor este avansat: au fost forați, armați și turnați 505 piloți din totalul de 537, cu o mobilizare de 12 foreze. La începutul lunii noiembrie au început lucrările pentru realizarea digului, iar până acum au fost realizate 11 radiere pentru pile din totalul de 44. De asemenea, elevațiile culeelor aferente acestei structuri au fost finalizate.
Elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier, iar asamblarea acestora va începe la sol. Lucrările continuă cu armarea, cofrarea și betonarea radierilor și elevațiilor pilelor. La pasajul peste CF (București-Oltenita) de la Km 49+157, infrastructura a fost finalizată 100%, iar săptămâna viitoare va începe montarea grinzilor din beton. În același timp, se lucrează la pasajul DJ301, unde au fost finalizate lucrările de armare, cofrare și betonare a piloților.
Lotul 4 Nord se află la o mobilizare optimă, cu 350 de persoane și 150 de utilaje prezente pe șantier. Acest lot va asigura joncțiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Cu toate acestea, având în vedere progresul actual, este posibil ca lotul să fie dat în trafic înainte de termen, până la sfârșitul acestui an.
Constructorul român UMB a realizat progrese semnificative, avansând lucrările la podul de 1.300 m care traversează lacul Cernica, iar pe întreaga șantieră a ajuns la un stadiu fizic de 30%. Conform Acordului de Mediu, forajele trebuie să fie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025. Dacă antreprenorul își va menține mobilizarea, este posibil ca întregul lot să fie deschis circulației în această toamnă, înainte de termenul contractual de deschidere.
