Rabla Auto 2025: Încep înscrierile pentru cetățeni pe 19 iunie!
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că sesiunea de înscriere pentru persoane fizice în cadrul Programului Rabla Auto 2025 va începe miercuri, 19 iunie 2025, ora 10:00, exclusiv pe site-ul oficial al instituției.
Pentru prima dată, persoanele fizice vor putea completa și trimite cererile de finanțare direct prin intermediul unei aplicații informatice online, accesibilă pe site-ul AFM. AFM a pus la dispoziție un model demonstrativ al cererii de finanțare și a lansat un clip video informativ, care explică pașii necesari pentru înscriere.
„Am pus la dispoziţia cetăţenilor acum trei săptămâni un model demonstrativ al cererii de finanţare, iar astăzi completăm cu un clip video informativ cu paşii de urmat în vederea înscrierii persoanelor fizice în aplicaţia programului. Este pentru prima dată când persoanele fizice se înscriu direct pe site-ul instituţiei prin intermediul unei aplicaţii informatice, iar un astfel de material video devine cu atât mai util. Prin această iniţiativă, ne-am propus să asigurăm tuturor solicitanţilor un acces transparent şi simplificat la programele de finanţare, în beneficiul întregii comunităţi. Transparenţa sporită susţine cetăţenii în parcurgerea corectă şi eficientă a procedurilor, promovând astfel o participare activă şi responsabilă în cadrul programelor de finanţare ale AFM”, a declarat Florin Bănică, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu.
Sesiunea de înscriere se va desfășura în perioada 19 iunie – 27 noiembrie 2025, sau până la epuizarea bugetului alocat. Fondurile disponibile sunt împărțite astfel: 210 milioane lei pentru achiziționarea de autovehicule noi cu propulsie termică (inclusiv GPL/GNC), motociclete sau autovehicule hibride; 400 milioane lei pentru achiziționarea de autovehicule plug-in hybrid, electrice, motociclete electrice sau vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.
Documentele necesare pentru înscrierea în program sunt:
- Cererea de finanţare, descărcată din aplicație, completată prin tehnoredactare și încărcată fără a fi semnată;
- Actul de identitate, valabil la data înscrierii;
- Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile față de bugetul de stat, emis cu cel mult 90 de zile înainte de înscriere;
- Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile către bugetul local, emis cu cel mult 30 de zile înainte de înscriere.
Toate detaliile privind eligibilitatea și pașii de urmat sunt disponibile pe site-ul AFM, în secțiunea dedicată programului „Rabla Auto 2025”.
