Mașinile electrice au atins cota de 30%: Lupta acerbă dintre Mercedes, BMW și Audi
Vânzările de automobile premium din clasa executive, segmentul E de limuzine și derivatele acestora, au crescut semnificativ în acest an în Europa, ceea ce poate reprezenta un semn pozitiv pentru economie. Totuși, această evoluție nu se regăsește și în segmentele premium mai accesibile. Vestea bună este că, în acest context, vânzările de vehicule electrice s-au dublat și au ajuns la o treime din totalul vânzărilor, conform analizei Profit.ro.
Segmentul de automobile E, cunoscut și sub numele de limuzine executive, a avut o evoluție accelerată în Europa, în contrast cu pesimismul general din piața auto europeană. Clienții acestui segment se dovedesc a fi mai rezilienți la crize și la scăderea cererii pentru produse de folosință îndelungată, iar interesul pentru propulsia electrică a crescut, mai ales în rândul segmentelor premium, pe fondul lansărilor de modele noi și performante.
În total, segmentul E a înregistrat vânzări de 75.500 de autoturisme în primele patru luni ale anului, cu o creștere de 35% față de anul anterior, mult peste media creșterii în toate segmentele premium.
Liderul absolut al segmentului, în acest an, a fost BMW Seria 5, cu o majorare a vânzărilor de 56%, depășind 20.000 de automobile livrate. Versiunea complet electrică a avut, de asemenea, un parcurs excelent, cu o creștere de 55% și un volum de 8.900 de unități, ceea ce înseamnă că, împreună, aceste versiuni se apropie de 30.000 de unități vândute în doar patru luni.
Pe locul al doilea, Mercedes E-Class a vândut 15.800 de unități, cu o creștere de 19%. Modelul electric EQE a completat aceste vânzări cu 3.700 de unități, cumulând aproape 20.000 de unități pentru ambele versiuni. Totuși, este de menționat că vânzările modelului EQE au scăzut față de anul trecut, posibil din cauza apariției de noi propuneri în segment.
Audi A6 a cunoscut, de asemenea, o cerere crescută în primele săptămâni de la lansare, cu vânzări de 13.800 de unități, în creștere cu 10% față de anul precedent. La acestea se adaugă aproape 7.500 de unități ale noului A6 e-tron, rotunjind vânzările A6 la circa 21.000 de unități.
În afară de modelele celor trei mărci germane, în top 10 s-au regăsit și Volvo S90, cu 2.700 de exemplare vândute, Lexus ES, cu 1.400 de unități, Audi A7, cu 1.200 de unități, și Maserati Ghibli, cu 51 de exemplare. Toate propulsiile electrice vândute în acest segment au însumat 20.100 de unități, dublu față de 2024, având o cotă de piață de 27% în segment, un nivel impresionant comparativ cu piața europeană de automobile în ansamblul său.
O altă contradicție față de restul segmentelor este reprezentată de motorizările diesel, care își păstrează o pondere ridicată, cu 30% din total și o creștere de 21% față de anul anterior. Motorizările PHEV au crescut cu 41%, având o cotă de 30%. În schimb, motoarele hibride au scăzut, având doar 1,8% din piață, iar benzina a scăzut cu 2%, având acum doar 11% din piață.
Datele referitoare la principalele piețe ale segmentului arată că, fără propria piață de origine, Germania, Audi, BMW și Mercedes nu s-ar bucura de atât de mult succes, având în vedere că aproape jumătate (46%) din totalul limuzinelor executive au fost vândute în această țară. Marea Britanie și Suedia au reprezentat doar o mică parte din vânzări, cu 9% și, respectiv, 7%.
