Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu își deschide porțile pentru testări, în perspectiva extinderii destinațiilor
Lucrările de modernizare a Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu se apropie de final. Noul terminal este finalizat și se află în faza testărilor, înainte de procesul de autorizare oficială. Directorul general al aeroportului, Bogdan Ionuț Artagea, a subliniat că întreaga infrastructură este pregătită pentru a susține un trafic mai intens, în condiții moderne de siguranță și securitate.
„Este gata, suntem în testări, ne pregătim de autorizări, încercăm și noi să ne obișnuim cu aparatura nouă care este în terminal, inclusiv celelalte entități care operează pe aeroport. Astfel încât în momentul în care vom deschide terminalul putem să operăm în condiții de siguranță și de securitate,” a declarat Artagea.
Directorul a menționat că se află în desfășurare discuții cu operatori aerieni pentru deschiderea de noi curse începând cu anul viitor, punând accent pe menținerea rutelor existente și identificarea de soluții sustenabile împreună cu Consiliul Județean Constanța și OMD-urile din zonă. „Ca și curse, suntem în discuții continue cu companii aeriene, atât pentru curse interne, cât și pentru curse externe. E foarte important să menținem destinațiile pe care le avem. După aceea, încet-încet, să găsim și alte zone de destinații,” a precizat acesta.
Artagea a subliniat rolul esențial al tur operatorilor pentru dezvoltarea zborurilor charter și importanța unei abordări colective în promovarea destinației. „Încercăm cu tur operator, că fără tur operator, dacă mergem să discutăm cu companiile mele și nu avem un tur operator puternic în spate, degeaba mergem pentru chartere. Chartele trebuie puse cu tur operator. Se vând pachete cu bilete de avion,” a subliniat directorul.
Referitor la tarifele de operare, Artagea a menționat că Aeroportul Mihail Kogălniceanu oferă unele dintre cele mai competitive condiții din țară, ceea ce reprezintă un argument important în atragerea companiilor aeriene. „Tarifele de operare ale companiilor aeriene sunt printre cele mai mici în țară, dacă nu cele mai mici. Asta le permite companiilor noastre să funcționeze,” a adăugat el.
Deschiderea efectivă a terminalului depinde de finalizarea procesului de autorizare, realizat de o comisie interinstituțională la nivel de minister. „Terminalul încercăm ori înainte de show să-l dăm drumul, ori după show. Depinde foarte mult și cât va dura autorizarea, care se poate face în urma testării,” a declarat Artagea.
În 2024, Aeroportul Mihail Kogălniceanu a înregistrat un trafic total de 110.582 pasageri, dintre care 97.925 au fost parte a traficului comercial, în creștere cu 4,49% față de anul precedent. În prezent, sunt operate zboruri directe către Londra și Istanbul, prin Wizz Air și Turkish Airlines.
În cadrul Programului strategic de dezvoltare 2022–2030, aeroportul implementează un proiect de extindere care include terminalul nou, turn de control și parcare, cu o valoare totală de 229,4 milioane lei, finanțat prin POIM, cu cofinanțare din fonduri europene. Noul terminal va permite gestionarea eficientă a fluxurilor de pasageri, va susține creșterea numărului de zboruri și va facilita interconectivitatea regională prin funcționalitatea de nod de tranzit.
