Froo își accelerează expansiunea în România: fiecare 3 zile un nou pas îndrăzneț!
Retailerul polonez de magazine moderne de proximitate Żabka Group, proprietarul rețelei Froo, a anunțat că a atins pragul de 100 de magazine în România. De la intrarea pe piața românească, Froo a deschis un magazin la fiecare trei zile, extinzându-se în orașe precum București, Pitești și Constanța, atât în centrele orașelor, cât și în zone rezidențiale.
Investiții și planuri de expansiune
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris recent 140 de milioane PLN (32,9 milioane euro) într-o emisiune de 1 miliard PLN a primei obligațiuni legate de sustenabilitate lansată de Żabka Group, susținând astfel expansiunea sa în România. Subscrierea va fi utilizată pentru finanțarea costurilor operaționale și a cheltuielilor de capital ale Grupului în Polonia și România.
Grupul Żabka își propune să deschidă anual peste 1.000 de magazine în România, țintind dublarea vânzărilor către clienții finali până în 2028. „Prin valorificarea megatendințelor predominante ale consumatorilor și a avantajelor noastre competitive distincte, continuăm să extindem ecosistemul Żabka,” a declarat reprezentanții grupului.
Colaborări și strategii
Froo își bazează extinderea pe experiența acumulată în Polonia, unde Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine. În România, operațiunea este realizată în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, al cărui co-owner, Radu Trandafir, a fost numit Director General Froo România. Grupul Żabka a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM, un jucător important în domeniul vânzării de bunuri de larg consum (FMCG) din România.
Inovații și viitor
Pe lângă dezvoltarea rețelei Froo, compania ia în considerare introducerea conceptului de magazine autonome Nano pe piața locală. În prezent, retailerul deține peste 50 de astfel de locații în Polonia, care funcționează în clădiri de birouri și în incinta altor retaileri.
Pe termen mediu, Żabka vrea să deschidă peste 1.000 de unități pe an în ambele țări, Polonia și România, având în vedere un potențial total de piață de aproximativ 4.000 de magazine în România. Aceasta este prima investiție majoră a lanțului în afara Poloniei, marcând un pas semnificativ în strategia sa de expansiune.
Contextul pieței
Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din România au crescut cu 17,3% în trimestrul al doilea al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. România se situează pe locul al 5-lea în estul Europei în termeni de creștere valorică, fiind întrecută doar de Ungaria, Kazahstan, Serbia și Bulgaria.
