Englezii s-au îndrăgostit de Ford Puma, fabricat în România!
Vânzările de autoturisme din Marea Britanie au crescut în luna mai, cu un procent redus, impulsionate în principal de creșterile pe segmentele electric și hibrid. Ford Puma, un automobil produs exclusiv în România, la Craiova, și-a consolidat în luna mai poziția de lider al pieței, englezii având o pasiune tot mai mare pentru acest model.
În luna mai, Ford Puma a vândut în Marea Britanie 3.695 de exemplare, cu 450 mai multe decât Kia Sportage și cu peste 600 mai multe decât Nissan Qashqai. Deși Ford a început să producă versiunea electrică Puma Gen-E, aceasta nu a fost livrată încă în volume mari, comenzile clienților britanici începând să crească.
Până la sfârșitul lunii mai, Ford Puma a atins un volum de 21.936 de exemplare vândute în Regatul Unit, având un avans de aproximativ 2.300 de unități față de Kia Sportage și de aproape 5.000 de unități față de Nissan Qashqai. Uzina din Craiova a exportat în primele patru luni ale anului 61.544 de autovehicule, iar cu luna mai, volumul exportat se apropie de 80.000 de unități, mai mult de jumătate fiind modelul Puma. Marea Britanie absoarbe jumătate din producția de la Craiova.
Înmatriculările de autoturisme noi din Marea Britanie au atins în luna mai un volum de 156.737 de unități, în creștere cu 1,6% față de anul anterior, având un total de 850.903 unități la finalul primelor cinci luni, ceea ce reprezintă o creștere de 2,8%. Vânzările de vehicule electrice au crescut semnificativ, atingând 32.738 de unități în luna mai, cu o creștere de 25,8%, iar cota de piață a acestui segment a urcat la 21,8%. Ford Puma a contribuit la aceste cifre, având motoare mild-hybrid.
De la începutul anului, vânzările de vehicule electrice (BEV) au ajuns la 177.487, cu 33,4% mai mult decât anul trecut, iar cota de piață a acestora a ajuns la 20,9%. Producătorii auto solicită guvernului britanic măsuri suplimentare de stimulare a vânzărilor de vehicule electrice, pentru a reuși tranziția la acest tip de propulsie. Ținta stabilită de legislația britanică este mai strictă decât în UE, vizând o cotă de 28% în acest an.
Dacia, deși bine primită în Marea Britanie, a înregistrat o scădere de 20% în luna mai, cu un volum vândut de 2.159 autoturisme. După cinci luni, Dacia a vândut 13.397 de unități, având o primire promițătoare pentru SUV-ul Bigster, lansat în această primăvară.
