Michelin investește în România și își redimensionează strategia
Producătorul francez de anvelope Michelin a avut în România, în 2024, afaceri de 5,6 miliarde lei, în creștere față de 5,3 miliarde lei în 2023, cea mai mare cifră din istoria companiei. Este al treilea an consecutiv în care Michelin înregistrează afaceri de peste un miliard de euro. Compania a reușit, de asemenea, să reducă semnificativ pierderile, de la un minus de 77 de milioane de lei la un minus de 28,9 milioane lei.
În 2022, Michelin a obținut un profit de 120 de milioane de lei. Compania are în prezent peste 5.000 de angajați în România, de la 4.911 în anul precedent, având trei fabrici (două la Zalău și una la Florești), o rețea comercială și un centru de servicii partajate.
Reprezentanții Michelin au confirmat planurile de transferare a echipelor de asistență pentru afaceri Services & Solutions din Marea Britanie la Centrul de Servicii Partajate din București, până la sfârșitul anului 2025. De asemenea, Michelin va muta posturi de back-office din fabrica sa emblematică din Stoke-on-Trent (Marea Britanie) către filiala românească.
În primăvara anului 2024, s-a anunțat că Michelin va închide fabrica pentru camioane grele din Polonia, de la Olsztyn, unde lucrează aproximativ 430 de angajați, mutând parte din producție în România, datorită costurilor mai mici de pe piața românească.
Noua strategie implică mutarea a circa 60 de posturi de back-office (din departamentul de asistență non-producție) către Europa de Est, dintre care 22 vor fi relocate în România (București) până la sfârșitul anului viitor, iar 39 în Polonia (Varșovia) până în septembrie 2025. Această mișcare va conduce la concedieri în Marea Britanie.
Michelin UK are 720 de angajați. Compania subliniază că, în contextul competitivității pieței din Europa, este constant forțată să optimizeze structurile de costuri pentru a obține o rentabilitate durabilă în Marea Britanie și Irlanda. Consultările pentru reducerea sau prevenirea concedierilor vor începe în curând, având ca prioritate bunăstarea angajaților afectați.
Din anul 2005, România a devenit centru regional pentru operațiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croația, Bosnia, Macedonia, Muntenegru și Serbia. Începând cu 2018, Bucureștiul a devenit centrul de coordonare al regiunii Europa Centrală, care include 20 de țări, printre care se numără Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Croația, Grecia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia și Ungaria. Michelin, cu aproximativ 123.000 de salariați la nivel mondial, activează în România din august 2001.
