Chery își face intrarea în competiția prețurilor cu un automobil electric de doar 8.000 de dolari!
Producătorii chinezi sunt în mijlocul unui război al prețurilor pentru a-și păstra și câștiga cotă de piață. Cu scopuri de vânzări și subvenții de stat în minte, aceștia lansează mașini din ce în ce mai ieftine, asumându-și riscuri în privința profitabilității.
Cel mai recent automobil electric din segmentul mini, lansat de Chery, costă aproximativ 60.000 de yuani, adică în jur de 8.300 de dolari în echiparea de bază. Noul model, QQ Domi, are dimensiuni comparabile cu cele ale Dacia Spring, având o lungime de 3,72 metri și o lățime de 1,70 metri, cu un ampatament de 2,52 metri.
Designul QQ Domi este modern și atractiv, potrivit pentru generația tânără, incluzând caracteristici precum mânere ascunse la uși și opțiuni de vopsire bicolore, disponibile în culori inedite, precum roz și argintiu.
Interiorul oferă o atmosferă vibrantă, cu două culori și două ecrane – unul de 7 inchi pentru instrumentarul de bord și altul de 10,25 inchi pentru sistemul multimedia. Tehnologiile incluse permit comenzi vocale și o aplicație dedicată.
Cu un motor de 40 kW (53 CP), QQ Domi limitează viteza maximă la 100 km/h. Acesta este dotat cu două opțiuni de baterie: una de 28,5 kWh, care oferă o autonomie de 305 km, și alta de 39,33 kWh, cu o autonomie de 405 km. Este important de menționat că aceste valori sunt măsurate conform standardului CLTC, care este mai generos decât standardul WLTP utilizat în Europa.
Încărcarea prin chargerul de bord permite alimentarea de la 30% la 80% în 30 de minute. Cu ocazia lansării QQ Domi, Chery a prezentat și alte două modele mai vechi, dar actualizate: Little Ant „Love Edition”, cu un preț de 7.300 de dolari, și QQ Ice Cream „Vitality Edition”, cu un preț de 5.500 de dolari, acesta fiind un minicar cu o lungime de puțin peste 3 metri.
Chery este cel mai mare exportator de automobile din China, având un volum vândut de peste un milion de unități în primele cinci luni ale acestui an. În luna mai, compania a vândut 205.732 de vehicule la nivel global, înregistrând o creștere de 9,1%. Deși Chery continuă să mizeze pe motorizările cu combustie, doar o treime din vânzările grupului provin din motorizările electrificate (BEV și PHEV). Volumul exporturilor în primele cinci luni ale anului s-a apropiat de 500.000 de unități, reprezentând jumătate din vânzările totale ale companiei.
