Primele structuri înălțate pe cea mai sofisticată porțiune a Autostrăzii București!
Autoritățile au prezentat imagini cu primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură de pe Autostrada Bucureștiului A0, lotul 4 Nod, situat peste Lacul Cernica. În total, vor fi montate 136 de grinzi din beton. Constructorul român Umbrărescu a început lucrările la lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, unde se află viaductul în zona protejată a Lacului Cernica.
Lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord are o lungime de 4,47 km și este considerat cel mai dificil tronson, din cauza supratraversării cu un pod-viaduct de 1,3 km peste Lacul Cernica, o arie protejată.
Stadiul lucrărilor
Infrastructura Română continuă lucrările la podul peste lacul Cernica. Până în prezent, au fost forați, armați și turnați 505 piloți dintr-un total de 537, cu 12 foreze lucrând în paralel. De asemenea, la începutul lunii noiembrie au început lucrările de realizare a digului pentru a permite intrarea utilajelor de forat. Până acum, au fost realizate 11 radieri din totalul de 44 și au fost finalizate elevațiile culeelor aferente acestei structuri.
Elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier, iar asamblarea acestora va începe la sol. Se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea radierilor și elevațiilor pilelor. La pasajul peste CF (București-Oltenita) de la Km 49+157, infrastructura (pile și culee) a fost finalizată 100%, iar săptămâna viitoare va începe montarea grinzilor din beton. Lucrările de armare, cofrare și betonare a piloților aferenți pasajului DJ301 continuă, iar lucrările de umpluturi de pământ pe amplasamentul autostrăzii sunt în desfășurare.
Progrese și perspective
Având în vedere mobilizarea antreprenorului, acest lot ar putea fi dat în trafic până la sfârșitul anului, înainte de termenul contractual. De altfel, acesta face parte din pachetul de lucrări cu dare în trafic toamnă/iarnă 2025. Pe șantier sunt prezente 350 de persoane și 150 de utilaje. Lotul 4 Nord va face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026.
Luna trecută, constructorul român UMB a reușit să unească malurile lacului Cernica la Pasajul CFR de pe Autostrada Bucureștiului. În prezent, în zona lacului se execută forajele care trebuie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025, conform Acordului de Mediu. Dacă antreprenorul își va menține mobilizarea actuală, este posibil ca în această toamnă să se poată circula pe întregul lot, deși termenul contractual de deschidere este primăvara anului 2026.
Lotul 4 al A0 Nord va asigura și conexiunea semi-inelului nordic al A0 cu A2 (autostrada București – Constanța).
