VW oprește livrările de mașini din Europa și Mexic în Statele Unite, pentru a contracara impactul creșterii tarifelor
Introducerea tarifelor majorate pentru autovehiculele și componentele importate în SUA a determinat constructorii auto europeni cu prezență pe piața americană să caute soluții rapide pentru a limita efectele. VW este compania auto din Europa cu cele mai mari vânzări în SUA, având o unitate de producție în Mexic care va fi afectată.
Adăugarea unui tarif de 25% la prețurile actuale de retail pentru producătorii de automobile care vând mașini de import pe piața din SUA nu este o soluție viabilă, conform primelor reacții din industrie. Toate mărcile germane vor fi afectate, acestea fiind singurele care vând automobile oficial, prin propriile rețele în Statele Unite. Chiar dacă au fabrici locale, doar o parte din vânzări se bazează pe modele produse în fabricile americane, acestea fiind dependente de componente importate din Mexic, Canada sau Europa.
Grupul Volkswagen este compania cea mai expusă pe piața din SUA, cu vânzări care se apropie de 600.000 de vehicule anual, fiind urmată de BMW și Mercedes, cu aproape 400.000 de vehicule fiecare. Reprezentanții VW Group au fost primii care au anunțat măsuri pentru a se proteja de tarifele „reciproce” ale președintelui Donald Trump.
În primul rând, compania a stopat imediat orice export de componente și vehicule din Mexic către SUA, pe calea ferată, pentru a găsi soluții ce pot evita costurile suplimentare. În al doilea rând, vehiculele care au fost deja expediate către SUA vor afișa separat o „taxă de import”, care se va adăuga prețului actual pentru a acoperi tarifele vamale majorate. Vehiculele aflate încă în porturile de export din Europa au fost oprite complet.
Reprezentanții industriei auto germane, VDA, au declarat că noile tarife se vor reflecta imediat în prețurile automobilelor vândute în showroom-urile din SUA, ceea ce va conduce inevitabil la scăderi ale vânzărilor. Europa a exportat anul trecut în SUA 757.654 autoturisme, în valoare de 38,9 miliarde Euro, dintre care 111.584 au fost complet electrice, în valoare de 5,6 miliarde Euro. În același timp, UE a importat din SUA doar 169.152 autoturisme, în valoare de 7,8 miliarde Euro, cele mai multe fiind mașini BMW și Mercedes, produse în uzinele americane ale acestor mărci.
UE a exportat în SUA și componente auto în valoare de 7 miliarde de euro, importurile ridicându-se la două miliarde euro. Industria auto europeană a subliniat că a investit zeci de ani în SUA, unde a creat locuri de muncă și a contribuit la economia locală. VW, BMW și Mercedes au fiecare câte o uzină de automobile în SUA, în care au investit miliarde de euro de-a lungul anilor.
