Porsche renunță la deschiderea showroom-urilor futuriste din cauza constrângerilor financiare!
Constructorul de mașini sport Porsche a decis să oprească extinderea showroom-urilor sale futuriste, denumite „Destination”, din cauza constrângerilor financiare. Prețul pentru construirea unui astfel de spațiu depășește, în anumite cazuri, 10 milioane de euro, ceea ce reprezintă o investiție semnificativă pe care nu toți dealerii și-o pot permite.
Lansat în 2019 la nivel global și în 2020 în Europa, noul concept de Centru Porsche a fost implementat de mai mulți parteneri din rețeaua germană a Porsche, însă procesul de extindere a fost suspendat din motive financiare. Potrivit unui dealer al mărcii, „Porsche a oprit introducerea conceptului Destination”, informație confirmată de alți manageri din rețea.
Cauza principală a acestei decizii este estimarea unei scăderi drastice a profiturilor pentru anul în curs, cu cel puțin 2 miliarde de euro. Reprezentanții companiei au declarat că vor fi aduse modificări conceptului „în privința conținutului”, ceea ce ar putea genera întârzieri în implementare, iar planul inițial prevedea finalizarea acestuia în întreaga rețea până în 2029.
Până în prezent, primul showroom construit conform noului concept a fost în California, în 2019, iar în Germania a fost ridicat în 2020, cu un cost de 19 milioane de euro, realizat de un dealer din Dortmund. Cel mai costisitor a fost centrul construit de Porsche la sediul central din Stuttgart, în 2022, având un cost de 30 de milioane de euro. Alte trei clădiri emblematice au costat între 19 și 20 de milioane de euro fiecare, iar unii dealeri au investit între 10 și 15 milioane de euro pentru a beneficia de noul aspect futurist.
Detlev von Platen, fostul director pentru Vânzări și Marketing al Porsche AG, sublinia că „Destination Porsche este un răspuns important la cerințele viitoare ale clienților și la transformarea vânzărilor auto”. Această strategie a fost orientată spre crearea unei experiențe speciale pentru clienți, care să diferențieze marca de alte companii auto.
Recent, însă, unii dealeri au început să acorde discounturi la mașinile aflate pe stoc din cauza scăderii interesului clienților pentru produsele Porsche. Conform datelor oficiale, în primul trimestru al acestui an, vânzările Porsche au scăzut la nivel global cu 8%, atingând un total de 71.470 unități livrate. În Germania, scăderea a fost de 31,4%, cu 11.115 vehicule vândute, iar în Europa, fără Germania, vânzările au scăzut cu 10% la 18.000 de autoturisme. În China, Porsche a vândut în primul trimestru doar 9.471 de vehicule, o scădere de 42%. Singura piață cu creștere a fost America de Nord, cu un avans de 37%, ajungând la 20.698 de vehicule.
