Noutăți captivante despre viitorul Nissan Leaf
Nissan își continuă planul de electrificare, în ciuda dificultăților financiare. Modelul Leaf, un pionier al automobilelor electrice moderne, va fi lansat oficial la finalul acestei luni, iar constructorul nipon a prezentat primele detalii despre noua generație.
Nissan a lansat modelul Leaf în 2010, într-o perioadă în care automobilele electrice erau încă la început. La acel moment, niciunul dintre modelele populare de astăzi de la Tesla nu existau, iar alți constructori abia își începeau proiectele pentru vehiculele electrice. Prima generație, deși avea o baterie de mici dimensiuni, a reușit să stârnească interesul piețelor occidentale și asiatice pentru acest tip de propulsie.
A doua generație a fost lansată în 2017, coincizând cu lansarea Tesla Model 3, ceea ce a dus la o concurență acerbă. Deși modelul Leaf părea dezavantajat, acesta a venit cu tehnologii avansate pentru acea perioadă, inclusiv sisteme de conducere autonomă de nivel 2, generând vânzări de aproape 700.000 de unități.
Experiența acumulată din cele peste 20 de milioane de kilometri parcurși de modelele anterioare a fost folosită pentru dezvoltarea generației cu numărul 3. În acest context, Nissan a lansat și SUV-ul Ariya, care oferă un exemplu de direcție pentru viitorul Leaf.
Richard Candler, vicepreședinte pentru strategia globală de produs, a subliniat că noul Nissan Leaf își propune să fie o alternativă credibilă la vehiculele cu combustie internă, echilibrând atractivitatea emoțională cu nevoile practice ale familiilor. Aspectul noului Leaf păstrează stilul modern al mărcii, dar introduce și o abordare inovatoare, ce ar putea fi aplicată și altor modele viitoare.
Inginerii Nissan au reușit să obțină un coeficient aerodinamic de 0,26 (Cd) în SUA și Japonia și 0,25 (Cd) în Europa, ceea ce va contribui la un consum redus de energie. Detalii precum mânerele ușilor încastrate, obturatorul grilei și designul optimizat al roților au fost esențiale pentru atingerea acestei performanțe aerodinamice.
Nobutaka Tase, directorul de design al Leaf, a menționat că fiecare alegere de design a fost optimizată pentru eficiență aerodinamică și energetică. Acoperișul panoramic din sticlă, dotat cu tehnologie electrocromică, permite reglarea transparenței sticlei și a cantității de lumină care intră în cabină, oferind confort pasagerilor pe tot parcursul anului. Acesta este echipat cu un strat reflectorizant în infraroșu, care reduce puterea solară.
Nissan nu a furnizat informații tehnice despre performanțele generației 3 a modelului Leaf, acestea urmând să fie dezvăluite la lansarea oficială din această lună. În plus, Nissan dezvoltă alte două modele electrice, Micra și Juke, în colaborare cu Renault, bazate pe modelele Renault 5 și Renault Scenic.
