Metro răspunde provocărilor financiare: prima pierdere în România după zece ani
Metro a înregistrat în 2024 pierderi în România pentru prima dată în ultimul deceniu, pe fondul inflației și al majorărilor de taxe. Retailerul german a anunțat că rezultatul negativ se datorează creșterilor de costuri care nu au fost transferate în prețul final la client. În 2023, Metro România consemnase un profit net de 41 de milioane de lei (8,3 milioane euro).
Afacerea Metro a crescut cu 7% în 2024, atingând 11,3 miliarde de lei (aproape 2,3 miliarde euro), comparativ cu 10,5 miliarde de lei (2,1 miliarde euro) în 2023. Compania a subliniat că anul 2024 a reprezentat un nou reper în evoluția sa, cu rezultate semnificative ce reflectă strategia de investiții în dezvoltarea businessului de wholesale multicanal și multi-customer, dar și în extinderea francizei LaDoiPasi.
Vânzările nete au crescut cu 8% față de anul precedent, confirmând trendul ascendent din ultimii ani, datorită politicilor comerciale bine definite și disponibilității constante a stocurilor. În contextul economic provocator, marcat de o inflație de 5,1% și creșterea costurilor operaționale, Metro a absorbit o mare parte din aceste costuri pentru a sprijini clienții din industria HoReCa și comerțul tradițional.
Compania a continuat să investească în politica de prețuri „every day, low price”, programul „Cumperi mai mult, plătești mai puțin”, digitalizare, extinderea spațiilor logistice, servicii de livrare și dezvoltarea francizei LaDoiPasi. De asemenea, Metro a investit în formarea și dezvoltarea profesională a echipei, aliniind salariile la noile realități economice, inclusiv prin majorarea salariului minim.
Investițiile pentru creșterea sustenabilă a afacerii au vizat reamenajarea și modernizarea magazinelor, managementul stocurilor și infrastructura digitală. În 2024, compania a absorbit o creștere semnificativă a contribuțiilor fiscale, cu taxe plătite crescând cu 35%, influențate de introducerea impozitului minim pe cifra de afaceri de 1% și de majorările accizelor și TVA-ului.
Metro România, prezent pe piața locală din 1996, operatează 30 de centre de distribuție, inclusiv 5 magazine Metro Punct, având o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați. Retailerul a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași, ajungând la peste 2.400 de magazine la nivel național, consolidându-se ca cea mai mare rețea de magazine independente din România.
Metro Cash & Carry România face parte din grupul german Metro, lider în comerțul cu ridicata la scară mondială, specializat în servirea clienților HoReCa și comercianților independenți, având peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți la nivel global.
