Umbrărescu în centrul controversei: Motivele anulării unui contract pentru autostrăzi în România
Asocierea de constructori condusă de UMB, compania omului de afaceri român Dorinel Umbrărescu, a solicitat rezilierea unuia dintre cele mai mari contracte semnate pentru autostrăzi în România. Documentele publicate arată motivele acestei acțiuni.
Contractul vizează proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”-A8, cu o valoare de 6,14 miliarde de lei (fără TVA), echivalentul a aproape 1,2 miliarde de lei. Acesta a fost semnat în luna martie cu Asocierea SA&PE CONSTRUCT (LIDER)-TEHNOSTRADE S.R.L.-EURO ASFALT D.O.O-SPEDITION UMB. Odată semnat, acest contract a devenit cel mai scump pentru un lot de autostradă din România, depășind precedentul record stabilit de Secțiunea 3 din A1 Sibiu – Pitești, care avea un contract de 5,3 miliarde de lei (aproximativ 1,06 miliarde de euro).
Lotul Ditrău – Grințieș are o lungime de 37,9 kilometri și traversează județele Harghita și Neamț. Asocierea formată din constructori din România și Bosnia-Herțegovina are un termen de 54 de luni pentru finalizare, din care 14 luni sunt alocate pentru etapa de proiectare, iar 40 de luni pentru execuție. Dacă ordinul de începere va fi dat în prima jumătate a acestui an, proiectarea ar trebui să fie finalizată în vara-toamna anului 2026, iar construcția autostrăzii ar trebui să se încheie la sfârșitul anului 2029 sau începutul anului 2030.
