Primul hotel dintr-un aeroport românesc își va găsi noul proprietar – veste oficială!
Operatorul hotelier lituanian Apex Alliance Hotel Management, care gestionează cinci hoteluri în București, se apropie de vânzarea hotelului de 4 stele Hilton Garden Inn Bucharest Airport, primul hotel situat într-un aeroport din România. Această informație a fost confirmată de surse din piața imobiliară.
Strategia Apex prevede vânzarea hotelurilor în perioada post-inaugurare. Profit.ro a raportat încă din 2019 că toate cele cinci hoteluri ale operatorului sunt de vânzare, dar vânzările au fost afectate de perioada pandemiei și de reticența investitorilor față de plasamentele în sectorul imobiliar. Apex Alliance a început să primească oferte din partea investitorilor interesați să cumpere hotelul din aeroportul Otopeni. Conform surselor, tranzacția de vânzare a hotelului se va finaliza în curând.
Hilton Garden Inn Bucharest Airport a fost inaugurat în august 2019, dispune de 218 camere și a necesitat o investiție de 19 milioane de euro.
Apex Alliance Hotel Management este un operator hotelier independent, care dezvoltă parteneriate de management hotelier pe termen lung cu investitori instituționali, proprietari sau fonduri de investiții. Compania operează cinci hoteluri în București, având o capacitate totală de peste 1.000 de camere, printre care se numără Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, Courtyard Bucharest Floreasca, Moxy Bucharest Old Town și The Marmorosch Bucharest. Până în prezent, grupul a investit aproximativ 120 de milioane de euro în proprietățile hoteliere din România.
Anul trecut, Apex Alliance a încheiat un parteneriat cu frații Dragoș și Adrian Pavăl, proprietarii Dedeman, pentru achiziția complexului hotelier de 5 stele Waldhaus Flims Wellness Resort din Elveția. Volumul tranzacțiilor cu proprietăți hoteliere a atins anul trecut circa 30 de milioane de euro, reprezentând 4% din totalul tranzacțiilor cu proprietăți comerciale din România.
Piața hotelieră din România se află într-o perioadă de creștere accelerată, atingând în 2024 un record de peste 25 de milioane de nopți de cazare, susținută de un număr în continuă creștere de turiști străini și cererea pentru hoteluri moderne. Investițiile semnificative în noi hoteluri și interesul crescând al brandurilor internaționale consolidează poziția României ca o piață cu potențial ridicat, pregătită pentru o creștere sustenabilă pe termen lung.
În 2024, pe piață au fost adăugate peste 400 de camere în hoteluri internaționale, inclusiv primul hotel de 5 stele Swissotel din Poiana Brașov. Pentru 2025-2026, sunt anunțate aproximativ 15 noi hoteluri, care vor adăuga peste 2.000 de camere, majoritatea aparținând brandurilor consacrate precum Marriott, Hilton și Accor.
